English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پلیس ایران: بزرگترین محموله قاچاق پس از انقلاب کشف شد

آذوح: پلیس ایران از دستگیری شمار زیادی از کارکنان دستگاه‌های دولتی در بندرعباس به اتهام دست داشتن در قاچاق کالا خبر داده و گفته که "بزرگترین محموله قاچاق پس از انقلاب" را کشف کرده است.

سرتیپ عزیزالله ملکی، فرمانده پلیس استان هرمزگان ایران گفته است که متهم اصلی پرونده این محموله قاچاق یکی از بازاریان بزرگ تهران است که با جعل سند، تبانی، تطمیع و پرداخت رشوه کالاهایی را بدون پرداخت عوارض گمرکی قانونی وارد کشور می کرده است.

او گفت: "این تخلفات گسترده در قالب یک باند سازمان یافته از شهرهای مختلف کشور انجام می شد".

پلیس می گوید نخستین محموله قاچاق وارد شده توسط این باند در اسفندماه گذشته در قالب ۱۱ کانتینر کشف شده، و از آن به بعد ۲۰۰ کانتینر دیگر هم از کالاهای متعلق به آنها کشف و ضبط شده است. به گفته پلیس، این کالاها ۱۹۰ میلیارد تومان ارزش داشته است.

سرتیپ ملکی گفته که علاوه بر ۲۳ مأمور دولتی، "۱۷ قاچاقچی هم که برخی از آنها در حال فرار به خارج از کشور بودند" دستگیر شده اند.

خبرگزاری فارس گفته بود که تعدادی از بازداشت شدگان، کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک بندر شهید رجایی در شهر بندرعباس بوده اند، اما اداره بنادر و دریانوردی هرمزگان این ادعا را تکذیب کرده است.

بندر شهید رجایی از مهمترین بنادر ایران است و بر اساس آمار در حدود ۹۰ درصد ورود و خروج کالا با کانتینر از این بندر انجام می گیرد.

خبرگزاری فارس می گوید که شرکت راه‌آهن هم در این پرونده درگیر است.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران حدود دوماه پیش خواستار مبارزه با قاچاق کالا شده و گفته بود "قاچاق بلایی بزرگ و سم تولید داخلی است، باید قوی‌ترین اشخاص را مأمور این کار کرد و دولت، ضمن تقویت دستگاه های ذیربط، با قدرت با قاچاق سازمان یافته مقابله و برخورد کند".

آقای خامنه ای در این سخنرانی که در جمع گروهی از کارگران انجام شده بود، گفته بود که منظور او از مبارزه با قاچاق کالا، "مقابله با کولبرهای ضعیف بلوچستانى نیست" بلکه "قاچاق هاى سازمان‌یافته‌ بزرگ" است.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter