English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

چهل و نه ماه زندان برای بازداشت شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره

آذوح: هفت نفر از بازداشت شدگان اولین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی از سوی دادگاه انقلاب تبریز به ۴۹ ماه زندان محکوم شدند.

به گزارش هرانا جعفر رستمی راد، علی احمدی، علی صراف، علی سعادتی، عسگر عبادزاده، کسری داوودی و سیامک سیفی از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ۷ ماه زندان محکوم شدند.

اتهام این شهروندان «فعالیت تبلیغی علیه نظام» بوده است.

در دادنامه صادره علیه این افراد آمده: «در بازی فوتبال بین تیم های تراکتورسازی- الجزیره امارات در مورخ ۸/۱۲/۹۱ به بهانه حضور در ورزشگاه و تماشای فوتبال در قسمتی از ورزشگاه یادگار امام تجمع و اعمال و حرکاتی در راستای مسائل قوم گرایی انجام داده و برخی نوشته های قوم گرایانه به همراه پرچم موهوم به اصطلاح آذربایجان جنوبی را با خود حمل و از این ماجرا عکاسی می کرده اند که این مسائل باعث تشویش اذهان عمومی و طرح و پیگیری آن در برخی رسانه های معاند کشورهای منطقه گردیده علاوه بر سوء استفاده برخی بدخواهان نظام از این ماجرا و تعریف و تمجید از متهمان در سایت های فضای مغرض بیگانه، عکس العمل منفی در محل به بار آورده و نظم و نظام ورزشگاه را در حضور افراد تیم فوتبال یک کشور بیگانه به هم زده اند».

این دادنامه می افزاید: «دادگاه با توجه به محتویات اوراق پرونده، گزارش پلیس در خصوص شرح ماوقع، احراز حضور متهمان در داخل ورزشگاه و اعمال و حرکات و جوسازی آنان در حین مسابقه فوتبال، شغل و میزان تحصیلات و آگاهی متهمان که عمدتاً از قشر دانشجو و طبقا باسواد جامعه بوده اند و عالماً و عامداً مرتکب برخی حرکات قوم گرایانه و اختلاف برانگیز شده اند، تحقیقات انجام شده در اداره پلیس و دادسرای عمومی و انقلاب تبریز، اظهارات و اقاریر صریح متهمان ردیف اول تا پنجم در جلسه رسیدگی دادگاه انقلاب تبریز به حضور در محل ورزشگاه و اظهارات و مدافعات بلاوجه آنها و فقد دلیل در مورد مخدوش یا مغرضانه بودن گزارش عوامل نیروی انتظامی و کشف تعدادی عکس، نوشته و پرچم موهوم از متهمان و نیز عدم حضور  ردیف های شش و هفت در جلسه دادگاه علی رغم ابلاغ قانونی اوراق احضاریه و سایر قرائن و شواهد موجود در پرونده امر اتهام همگی را وارد و ثابت تشخیص و به استناد ماده ۵۰۰ از قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمان پرونده را به تحمل ۷ ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می نماید».

براساس این حکم کسری داوودی و سیامک سیفی به دلیل صدور غیابی حکم می توانند در ده روز آینده تقاضای واخواهی دهند و باقی افراد می توانند به حکم صادره اعتراض کنند.

شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز «برابر تبصره دوم از ماده ۳۸۰ از قانون آئین دادرسی کیفری» حکم صادره را به صورت حضوری ابلاغ و از تحویل برگه دادنامه خودداری کرده است.

پیشتر این افراد در بهمن ماه سال ۹۳ به همراه ۱۲ تن دیگر از بازداشت‌شدگان بازی تراکتورسازی و الجزیره، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق «هیاهو و جنجال و انجام حرکات غیر متعارف در استادیوم ورزشی یادگار امام» به ۳ ماه و یک روز و ۳۰ ضربه شلاق در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز محکوم شده بودند.

روز ۸اسفند۹۱ در جریان اولین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مقابل الجزیره امارات، ده ها تن از شهروندان آذربایجانی و طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی در شهر تبریز بازداشت شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter