English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرماندار شهرستان خاش: یک باند "خرابکار" کشف شد؛ ۱۰ نفر بازداشت شدند

آذوح: فرماندار شهرستان خاش از خنثی شدن "یک تیم خرابکار" و بازداشت ۱۰ نفر از اعضای آن در این شهر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

او گفت این گروه "با امکانات پیشرفته در نزدیکی محل هدف با حفر یک تونل از داخل یک منزل مسکونی در عمق ۲۰ متری زمین و حرکت ۳۰ متر در طول قصد عملیات خرابکارانه در دو هدف مهم امنیتی و نظامی داشتند."

به گفته فرماندار خاش، افراد بازداشت شده در اعتراف اولیه، مراکز امنیتی و انتظامی را از اهداف خود اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از محمداکبر چاکرزهی گفت شناسایی و دستگیری افراد فوق توسط "سربازان گمنام امام زمان" انجام شده است. این اصطلاحی است که رسانه ها و مقامات ایران معمولا برای نیروهای وزارت اطلاعات به کار می برند.

به گفته چاکرزهی در این رابطه ده نفر "عوامل خرابکار و وابسته بیگانه" بازداشت شده اند که یک نفرشان روحانی است و این افراد در اعتراف اولیه گفته اند که تخریب مراکز امنیتی و انتظامی از جمله اهدافشان بوده است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران می گوید در عملیات فوق "یک عدد ریموت، یک دستگاه گوشی تلفن، کپسول اکسیژن به همراه شارژر، مولد برق، دستگاه بالابر، گالن های ۶۰ و ۷۰ لیتری، ماسک، لباس کار، دستگاه پیکور و سرکه برای خنثی کردن گاز موجود در زیر زمین کشف و ضبط شده است."

مقامات محلی اعلام نکردند که بازداشت شدگان به کدام گروه وابستگی دارند.

دو روز پیش از این، روابط عمومی سپاه ثارالله کرمان اعلام کرده بود در عملیات مشترکی توسط نیروهای اطلاعات سپاه کرمان و سیستان بلوچستان یک محموله مواد منفجره، تجهیزات انفجاری و جلیقه انتحاری کشف و ضبط شده است.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.

استان سیستان و بلوچستان که شهرستان خاش نیز در آن قرار گرفته است، طی سال های اخیر شاهد درگیری‌های خونین نیروهای نظامی و انتظامی ایران با گروه‌های مسلح بوده است. مقامات ایران در پی قدرت گرفتن داعش و دیگر گروه های مسلح اسلامگرا، بارها از کشف مهمات و انهدام گروه‌های تروریستی در این استان خبر دادند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter