English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عراق.. العبادی استعفای 5 وزیر را پذیرفت

آذوح: دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که وی استعفای 5 وزیر کابینه را پذیرفته است.

در بیانیه رسمی نخست وزیر آمده که استعفا کنندگان عبارتند از: عادل عبدالمهدی، وزیر نفت، باقر الزبیدی، وزیر حمل و نقل، محمد الغبان، وزیر کشور، صارق الخیکانی، وزیر بازسازی و مسکن، محمد الدراجی، وزیر صنعت و محسن الشمری، وزیر منابع آبی.

حیدر العبادی ده روز پیش، موافقت خود با استعفای وزیر کشور را اعلام کرده بود.

جانشینی وزیران مستعفی بزرگترین چالش در برابر نخست وزیر عراق به شمار می آید. در آوریل گذشته، العبادی شماری از افراد را برای پست های وزارت پیشنهاد کرد اما پارلمان تنها با چند نفر موافقت کرد.

بحران سیاسی در عراق از مارس گذشته و زمانی تشدید شد که العبادی برای تشکیل دولت تکنوکرات تلاش کرد اما این تلاش‌ها با شکست روبه رو شد. بحران تشکیل حکومت تکنوکرات بزرگترین چالش سیاسی برای العبادی بوده است.

عراق در حالی که به جنگ داعش رفته است، پایتخت این کشور نیز بارها شاهد تظاهرات بزرگ در اعتراض به فساد و سوء مدیریت بوده است.

العبادی از سه ماه پیش، تلاش می کند دولتی تکنوکرات که توانایی اجرای اصلاحات و مبارزه با فساد باشد، تشکیل دهد. اما وی با مخالفت احزاب سیاسی دارای منافع در دولت کنونی روبرو است.

در بهار گذشته شمار زیادی از معترضان که اغلب آنها از جریان صدر بودند، دو بار وارد منطقه سبز شدند و پارلمان و دفتر نخست وزیری را برای مدت کوتاهی اشغال کردند.

alarabiya

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter