English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراض کارگران پتروشیمی پردیس به روز سوم رسید

آذوح: شماری از کارگران کارخانه پتروشیمی پردیس در عسلویه به دلیل بی‌توجهی کارفرما به مطالبات صنفی‌شان دست به تجمع زده‌اند. این تجمع روز چهارشنبه سی‌ام تیر به سومین روز رسیده است و کارگران از خوردن وعده‌های غذایی توزیع شده در محل کارشان خود‌داری کرده‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با انتشار خبر اعتراض صنفی کارگران پتروشیمی پردیس گزارش کرده است که بیش از ۸۰۰ کارگر قرارداد رسمی این پتروشیمی از روز دوشنبه ۲۷ تیر به دلیل آن‌چه که تغییر ناعادلانه زمان شیفت‌های کاری خوانده‌اند، از خوردن وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شامی که کارفرما توزیع می‌کند، خودداری می‌کنند.

پیش از آغاز این اعتراض صنفی حدود ۲۸۰ نفر از کارکنان معترض این واحد پتروشیمی با انتشار نامه‌ای خواسته‌های خود را مطرح کرده‌اند که تاکنون توجهی به آن نشده است.

بر این اساس آن‌چه باعث اعتراض کارگران شده است تغییر شیفت‌ها و نوبت‌های کاری از هفتگی (یک هفته روز کار، یک هفته شب‌کار و یک هفته استراحت) به حالت هشت ساعت کار روزانه (هفت صبح تا ۱۵، شیفت یک ، ۱۵ تا ۲۳، شیفت دو و ۲۳ تا ۷ بامداد، شیفت سه) است.

گفته می‌شود این تغییرات به دستور مدیرعامل جدید و رییس مجتمع پتروشیمی پردیس و از ابتدای مرداد ماه برای کارکنان تعمیرات، ایمنی، آتش نشانی و خدمات فنی هم به اجرا گذاشته خواهد شد.

یک منابع آگاه به ایلنا گفته است کارگرانی که در شیفت سه این برنامه قرار دارند بیش از همه به این موضوع معترض هستند چون استراحتگاه‌های خانوادگی آن‌ها در شهر جم قرار دارد و کارگران باید پس از شیفت شب مسیر نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه‌ای را در جاده‌ای پر پیچ و خم و خطرناک طی کنند که حوادث رانندگی در آن هر سال جان عده زیادی از شهروندان را می‌گیرد.

موضوعات دیگری که اسباب اعتراض کارگران پتروشیمی پردیس را فراهم کرده، کاهش مزد دریافتی کارگران به دنبال تغییر شیفت‌های کاری، کم شدن فرصت حضور کارگران در کنار خانوادهای‌شان و اسکان اجباری آنان در منطقه و به دنبال آن بالا رفتن هزینه‌های اجاره (رهن یک آپارتمان معمولی در شهر جم، حدود ۶۰ میلیون تومان است) هستند.

کارگران پتروشیمی پردیس پیش از این و به دنبال کاهش سبد سهام‌شان از ۱۰ هزار سهم به سه هزار سهم هم دست به اعتراض‌های صنفی زده بودند.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter