English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

شرکت فرانسوی و سایپا برای تولید سیتروئن تفاهم‌نامه امضا کردند

آذوح: شرکت خودروسازی پژو-سیتروئن روز پنجشنبه گفت که یک توافق مقدماتی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون یورو برای ایجاد یک پروژه مشترک تولید و فروش اتومبیل های سیتروئن در ایران امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این توافق پس از قرارداد ۴۰۰ میلیون دلاری ماه پیش میان این شرکت با ایران خودرو برای تولید سالانه ۲۰۰ هزار پژو از ۲۰۱۸ به بعد صورت می گیرد.

براساس بیانیه این شرکت فرانسوی، پژو-سیتروئن و سایپای ایران قصد دارند در ادامه سال جاری قرارداد نهایی این پروژه مشترک که سهم هر کدام آنها در آن ۵۰ درصد است را امضا کنند.

هدف قرارداد عرضه خودرو از سال ۲۰۱۸ پس از تولید در کارخانه ای در کاشان خواهد بود.

پژو-سیتروئن گفت که سه مدل سیتروئن که برای بازار ایران طراحی شده ساخته خواهد شد. هدف تولید سالانه ۱۵۰ هزار اتومبیل ظرف پنج سال است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارلوس تاوارس مدیرکل این شرکت در بیانیه ای گفت:‌ "هدف ما ارائه خودروهایی مدرن به مشتری ایرانی هستیم که از بالاترین استانداردهای آسایش، ایمنی و فناوری بهره مند است."

پژو-سیتروئن اولین شرکت خودروسازی اروپایی بود که بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران برای بازگشت به این کشور قراردادی مشترک با ایران خودرو به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو امضا کرد.

پیش از وضع تحریم‌های اتمی علیه ایران این شرکت در کنار رنو یکی از فعال‌ترین خودروسازان حاضر در ایران بود.

تولید خودرو در ایران از ۱.۶۵ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۱ به ۷۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۳ کاهش یافت اما پژو-سیتروئن پیش بینی می کند که این رقم تا سال ۲۰۲۲ از دو میلیون خواهد گذشت.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter