English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جزئیات بیشرتی درباره سه رهبر القاعده مقیم ایران که آمریکا به تازگی آنها را تحریم کرد

آذوح: وزارت امور خارجه آمریکا، چهارشنبه ۲۰ ژوئیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ تن از رهبران گروه القاعده را که در ایران به سر می‌برند، به فهرست تحریم‌های خود افزوده است.

بنا بر این بیانیه، این سه شخصیت القاعده، مسئول حواله‌های مالی این گروه در خاورمیانه و همچنین سامان دادن به انتقال تندروها از کشورهای آسیای جنوبی به خاومیانه هستند.

این سه تن عبارتند از:

۱- فیصل جاسم محمد العمری الخالدی: از مسئولان بلندپایه گروه القاعده و امیر یکی از گردان‌های آن است. او رابط میان مجلس شورای القاعده با گروه طالبان پاکستان است.

۲- یزرا محمد ابراهیم بیومی: او از سال ۲۰۰۶ عضو القاعده است و از سال ۲۰۱۴ در ایران زندگی می‌کند. بنا بر بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، بیومی از نیمه سال ۲۰۱۵، در آزادی نیروهای القاعده در ایران نقش ایفا کرد. او از طریق ایران اقدام به جمع‌آوری پول و ارسال آن به گروه النصره، شاخه القاعده در سوریه کرده است.

۳- ابوبکر محمد محمد غمین: او مسئول کمک رسانی و ساماندهی نیروهای القاعده حاضر در ایران است. بنا بر اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، او پیش از انتقال به ایران از وزیرستان پاکستان، در دستگاه اطلاعات القاعده کار می‌کرد.

بر پایه تحریم‌های جدید، نام این سه شخص، در فهرست حامیان تروریسم قرار گرفته، تمام دارایی‌های آن‌ها تحت ضوابط قضایی مسدود شده و کلیه افراد در ایالات متحده آمریکا از هرگونه معامله با آن‌ها محروم شده‌اند.

آدام روبین معاون موقت وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم، در این باره گفته است:‌ «عوامل ارشد القاعده که مسئولیت نقل و انتقال پول در سراسر خاورمیانه را بر عهده دارند، تحت تحریم قرار گرفته‌اند».

آقای روبین تاکید کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا، همچنان به تعهد خود برای اقدام علیه فعالیت‌های تروریستی القاعده و جلوگیری از دسترسی این گروه و شبکه‌های حامی آن به نظام مالی جهانی، پایبند است.

alarabiya

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter