English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

زنجان به لحاظ تامین آب شرب مشکل دارد

آذوح: مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: استان زنجان با مشکل کمبود آب مواجه بوده و طی چند سال گذشته این مشکل حل نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حاج رسولی ها ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان، بارش نزولات آسمانی در سال های ۹۴ و ۹۴ را بسیار خوب عنوان کردو افزود: بعد از هشت سال خشکسالی متوالی از ۳۰ حوزه فرعی تنها چهار حوزه وضعیت منفی دارد.

وی بارش باران در استان زنجان را بسیار عالی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه بارندگی در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت نیز ۲۰ درصد رشد داشته است.

حاج رسولی ها از تشکیل شورای عالی آب در کشور خبر داد و افزود: ۱۰ سال قبل، گزارشی از چالش های پیش روی منابع آبی کشور تهیه و به مقام معظم رهبری تقدیم شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از مطالعه این گزارش، بر لزوم تشکیل مستمر و مرتب شورای عالی آب و برخورد قاطع قوه قضاییه با متخلفان در این زمینه تاکید کردند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: طی هشت سال دولت های نهم و دهم فقط ۹ جلسه شورای عالی آب تشکیل شد در حالی که طی سه سال عمر دولت دولت تدبیر و امید ۱۹ جلسه تشکیل شده که در همگی آنها مفاد و بندهای همان گزارش مورد بررسی و در دستور اجرا قرار گرفته است.

حاج رسولی ها ادامه داد: شرکت مدیریت منابع آب ایران تنها به اطلاعات احصاء ‌شده استانی تکیه نکرده و اساس شکل‌گیری مدیریت یک‌پارچه این است که حق هیچ استانی تضییع نشود. البته اگر مسایل شفاف‌سازی شود هیچ حقی از هیچ منطقه‌ای ضایع نمی‌شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تامین آب شرب را اولویت اول عنوان کردو افزود: استان زنجان در بحث آب شرب مشکل دارد و تاکنون این مشکل در استان حل نشده است.

حاج رسولی ها اختصاص اعتبارات به این شرکت درچند سال اخیر را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: اتمام طرح‌های عمرانی مرزی در اولویت قرار دارد و مقرر شده که ۸ میلیارد دلار به این پروژه‌ها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و اولویت‌بندی نیاز داریم، ادامه داد: همچنین در صورت تایید سازمان بازرسی، مدیران عاملی که به صورت شفاف با بهره‌برداران از چاه‌های غیرمجاز مقابله نمی‌کنند، مجرم شناخته شده و بازداشت  می شوند.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: شرایط کار در بخش آب سخت است و باید افرادی پای کار باشند که تخصص لازم را دارند و ادبیات کار را بلد باشند.

حاج رسولی ها گفت: در حال حاضر یک هزارو ۸۰۰ تریلیارد ریال طرح نیمه تمام در بخش آب کشور وجود دارد که با اختصاص سالانه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار به این بخش، همه این طرح ها را می توان طی ۴۵ سال آینده به اتمام رساند.

وی با بیان اینکه روند جذب اعتبار طی پنج سال گذشته در بخش آب زنجان مطلوب بوده و روندور به رشد داشته است، گفت: این استان جزء پنج استانی است که تا کنون موفق به فروش اوراق مشارکت شده است.

مدیرعامل شرکت مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: سهم زنجان از فصل جدید فروش اوراق مشارکت قابل توجه بوده و ۱۵ درصد از رقم پیش بینی شده در خزانه است.

حاج رسولی ها تامین حقابه های مناطق بعد از تامین آب شرب جزو اولویت های شرکت مدیریت منابع آب ایران است، افزود: توسعه به هیچ عنوان جایگاهی در تامین منابع آب ندارد و در مقابل تامین حقابه های فعالان حوزه کشاورزی که پیش از این نیز در زمین فعال بودند، از اولویت های شرکت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه استان ها به نوعی با چالش آب مواجه هستند و در برخی مناطق این وضعیت وخیم تر است، افزود: تمام مسئولان و قوه قضاییه برای برخورد با چاه های غیر مجاز وارد عمل شده اند و این امر در راستای عمل به دستورات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با چالش های حوزه آب است.

در این مراسم یوسف رضاپور به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای زنجان معرفی و از خدمات امیر حمیدنیا قدردانی شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter