English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مکارم شیرازی:‌ دولت برای باحجاب‌ها امتیازاتی قائل شود

آذوح: ناصر مکارم شیرازی، در یک سخنرانی در مشهد گفته که دولت باید مسئله حجاب را از خود شروع کند، آن را جدی بگیرد و ساده تصور نکند.

این مرجع تقلید شیعه گفته اکثریت افراد جامعه خواهان عفاف و حجاب هستند. او با اشاره به حضور زنان در راهپیمایی روز حجاب، آن را نشانه این دانست که «زنان طرفدار حجاب در کشور یک اقلیت نیستند بلکه اکثریت هستند.»

او همچنین گفته که دولت باید برای افرادی که حجاب را رعایت می‌کنند امتیازاتی قائل شود و افرادی که آن را رعایت نمی‌کنند این امتیازات از آنها کم شود و سپس سایر قسمت‌های جامعه مانند بانک‌ها نیز به این مهم ملحق شوند.

مکارم شیرازی گفته که  نحوه برخورد در نهایت سبب همگانی شدن حجاب در جامعه می‌شود.

به گفته او حجاب را تنها نباید به‌عنوان یک حکم شرعی در نظر گرفت بلکه باید به آثار و پیامدهای وجود آن در جامعه و مفاسد عدم حضورش نظر داشت.

۱۹ تا ۲۵ تیرماه در ایران برنامه‌های ویژه‌ای برای ترویج حجاب برگزار شد؛ از جمله یک تجمع برای دفاع از حجاب.

با این حال و با وجود تبلیغات ۳۷ ساله، حجاب اجباری با معیارهای مورد نظر حکومت محقق نشده است.

مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما روز شنبه ۱۹ تیرماه به خبرگزاری فارس گفت که وضعیت حجاب بازیگران در رسانه بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد: «بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند، در صفحات شخصی و فضای مجازی این‌گونه نیستند و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد.»

پوشش عمومی زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی هم از الگوهای مورد نظر حکومت تبعیت نمی‌کند و زنان از پوشش خود به عنوان شیوه‌ای برای نافرمانی مدنی استفاده می‌کنند.

یک عضو شورای فرهنگی-اجتماعی زنان هم اخیرا گفته که گسترش عفاف و حجاب در برنامه‌ها به عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار نگرفته، بلکه در این زمینه فقط حرف زده شده است.

تلاش‌ برای توجه دادن افکار عمومی به موضوع حجاب اجباری و کوشش‌ها برای اختیاری کردن حجاب در ایران به “جنگ نرم” تعبیر می‌شود و مقام‌های عالی‌رتبه مذهبی، سیاسی و حتی نظامی در مقابل آن موضع می‌گیرند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی در سخنرانی اخیر خود به این موضوع پرداخته و گفته است که بحث‌های انحرافی همانند الزامی یا اختیاری بودن حجاب جایی در جمهوری اسلامی ندارد.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران هم روز چهارشنبه ۳۰ تیر گفته است که مشکل بی‌حجابی از بی‌غیرتی و بی‌حیایی است: «ما باید روی این دو عامل متمرکز شویم. برخی به اندازه یک خروس غیرت ندارند.»

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter