English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«۵۳ درصد مردم ایران عضو شبکه‌های اجتماعی‌اند»

آذوح: رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال ایران می‌گوید، ایرانی‌ها روزانه حدود ۵ تا ۹ ساعت را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. به گفته مرتضی موسویان، ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته است: «۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند.»

به گفته مرتضی موسویان، ۷۲ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند. همچنین ایرانی‌ها به طور متوسط ۵ تا ۹ ساعت از وقت روزانه خود را صرف شبکه‌های اجتماعی ‌می‌کنند در حالی که میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

او ضریب نفوذ اینترنت در کشور را ۸۰ درصد خواند، در حالی که متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. به علاوه، ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد.

نه تنها برخی شبکه‌های اینترنتی مانند فیس‌بوک و توییتر از اقبال خوبی در میان کاربران اینترنتی برخوردار بوده بلکه شبکه‌های اجتماعی موجود در گوشی‌های هوشمند نیز تعداد زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

شبکه پیام‌رسان تلگرام مخاطبان زیادی در ایران دارد. تا جایی که چندی پیش مقام‌های قضایی و امنیتی کشور اعلام کردند که برای جلوگیری از "فساد و مقابله با نفوذ دشمنان" کنترل خود را بر فضای مجازی افزایش داده‌اند.

به گفته رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، کاربران ایرانی به ترتیب از وبگاه‌های ارائه‌کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم‌افزار، شبکه‌های اجتماعی و محتوای آموزشی استقبال می کنند.

بر پایه اظهارات مرتضی موسویان، ایرانی‌ها همچنین بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند.

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter