English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش از تبریز: حضور گسترده ی نیروهای یگان ویژه در پی اعتراضات مردمی به اهانت روزنامه ی "طرح نو"*****

آذوح: در پی گسترده تر شدن اعتراضات مردمی نسبت به اهانت روزنامه ی "طرح نو" به ملت ترک، فضای تبریز از روز گذشته امنیتی شده است.

به گزارش آذوح در پی احتمال بروز اعتراضات مردمی بسیاری از خیابانهای شهر تبریز و میادین اصلی این شهر در روز گذشته شاهد حضور پرشمار ماموران یگان ویژه و نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بود.

از سوی دیگر از ترس گسترده تر شدن دامنه ی این اعتراضات، بسیاری از نهادهای حکومتی و مراجع انتظامی وارد عمل شده و از لزوم برخورد قاطع با اهانت کنندگان به ملت ترک سخن گفته اند.

مدیرمسئول روزنامه طرح نو با بیان اینکه ما اشتباه خود را می‌پذیریم و از مردم عذرخواهی می‌کنیم، اظهار داشت: زمانی که این روزنامه به تکثیر رسید بنده در تبریز حضور نداشتم و متاسفانه مطالب قبل از اینکه به نظر من برسد به چاپ رسیده بود.

محمدرضا ربانی افزود: زمانی که از موضوع مطلع شدم در اولین اقدام، روزنامه‌نگار درج کننده مطلب را اخراج کردم چراکه خبرنگاری که به این گونه حساسیت‌ها توجهی نداشته باشد و چنین نوشته‌هایی را منتشر نماید دیگر باید روزنامه نگاری را کنار بگذارد.

وی توضیح داد: امیدوارم مردم ما را ببخشند و عذرخواهی ما را قبول کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرق نیز در گفتگو با رسانه ها گفت: برخورد قانونی با عوامل خاطی روزنامه طرح‌نو در حال انجام است.

محمد محمدپور با اشاره به انتشار مطالب توهین‌آمیز در ستون «ایران ما» در شماره 868 روز چهارشنبه 30 تیر روزنامه طرح نو اظهار داشت: آنچه مسلم و قطعی به نظر می رسد این است که مطالب وهن‌آمیز این نشریه به هیچ‌ عنوان قابل توجیه نیست.

موج گسترده ی اعتراضات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز مجبور کرد از دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برخورد با یکی از نشریات داخلی به دلیل توهین به مردم آذربایجان خبر بدهد.

حسین نوش آبادی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام غیرحرفه‌ای، غیرفرهنگی و توهین آمیز روزنامه ی "طرح نو" اعلام کرد: پرونده این نشریه صبح دوشنبه در هیات نظارت بر مطبوعات با دستور صریح دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح و متناسب با تخلف و جرم صورت گرفته اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش آذوح  اما اعتراضات مردمی کار را به آنجا رسانده که فرمانده سپاه عاشورا هم مجبور به اعلام موضع گردد.

سردار کریمیان گفت: سپاه پاسداران در کنار مردم ایستاده و از مسئولین می‌خواهیم یک‌بار برای همیشه راه توهین به آذربایجانی‌ها را ببندند تا ما شاهد تکرار چنین وقایعی نباشیم.

فرمانده سپاه عاشورا اظهار داشت: یک فرد حماقت به خرج داده و به مردم غیرتمند آذربایجان توهین کرده است؛ سپاه پاسداران به عنوان فرزندان این ملت و سپاه عاشورا به عنوان فرزندان غیور آذربایجان و آقا مهدی باکری به عنوان تبلور غیرت آذربایجان همیشه در کنار مردم بوده اند و این‌بار نیز در کنار مردمند.

به نظر می رسد رژیم ایران در جریان اعتراضات تاریخی و به یاد ماندنی نسبت به اهانت برنامه ی تلویزیونی "فیتیله" قدرت حرکت ملی آذربایجان جنوبی را به عینه مشاهده نموده و درک کرده باشد!

در اعتراضات به "فیتیله" دهها شهر در آذربایجان جنوبی در چندین روز متوالی به اعتراضات گسترده ی خیابانی پرداخته و حتی در شهرهایی همچون قم و شیراز نیز ترکها به خیابانها آمدند.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter