English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعتراف استاندار: آذربایجان غربی رتبه ۳۰ کشور را در سواد آموزی دارد!

آذوح: استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان در بحث سواد آموزی در رتبه 30 کشوری قرار دارد که از برنامه عملیاتی پیش بینی شده عقب است.

به گزارش دورنانیوز ،قربانعلی سعادت روز شنبه در جلسه پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی بیان کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید در استان و بر اساس آخرین سرشماری کشور ۲۵۰ هزار بیسواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شناسایی شد که مقرر شد سالانه ۵۰ هزار نفر باسواد شوند که تاکنون تنها ۱۰۰ هزار نفر باسواد شده اند.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن برنامه های ابلاغی امسال در زمینه سوادآموزی که ۳۹ هزار نفر است، هنوز ۱۰۰ هزار نفر در سواد آموزی از برنامه عقب هستیم، اضافه کرد: متولیان امر سوادآموزی در استان و دستگاههای اجرایی مرتبط با امر سواد آموزی باید تلاش مضاعفی برای ریشه کنی آن در استان به کار گیرند.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: زدودن بیسوادی از استان و ارتقای سطح آن مهمترین هدف و وظیفه نهضت سواد آموزی است و تلاش آموزش و پرورش در زمینه ایجاد سامانه برای ارزیابی و شناسایی بیسوادان گام مهمی در اهمیت این موضوع است.

سعادت اضافه کرد: صرف گرفتن مدرک باسوادی با اهداف معنوی نهضت سواد آموزی ناسازگار نیست.

وی اظهار کرد: در خود اظهاری های انجام شده ممکن است که آمار دقیق از تعداد بیسوادان استخراج نشود و لازم است تا آموزش و پرورش در این زمینه نیز ورود پیدا کرده و راستی آزمایی انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه با کاهش جمعیت بیسوادان، دشواری شناسایی و جذب آنها به کلاسها افزایش می یابد، گفت: دستگاههای مربوطه باید تکالیف محول شده را به نحو مطلوب انجام دهند و عقب نشینی نکنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter