English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۱۳ قاضی در ایران به حبس بلندمدت محکوم شدند

آذوح: غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری‌ یکشنبه سوم مرداد، از محکومیت ۱۳ قاضی و بازداشت ۸ وکیل خبر داد. این قاضی‌ها و وکلا به اتهام‌های مالی از جمله «اخاذی»، «گرفتن رشوه» و یا «کلاه‌برداری» محکوم یا بازداشت شده‌اند.

به گزارش «تسنیم»، این دستگیری‌ها در راستای اولویت دستگاه قضا در سال ۹۵ مبنی بر برخورد با مفاسد داخل و خارج از قوه قضاییه بوده است.

دستگیری‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون صورت گرفته که در این بازه زمانی تاکنون ۱۳ قاضی محاکمه و بعضی از آنها به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شده‌اند.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه، در دادگستری آذربایجان غربی هشت وکیل و یک کارمند دادگستری که از مردم اخاذی می‌کردند هم بازداشت شده‌اند اما هنوز محاکمه آنها برگزار نشده است.

هنوز مشخص نیست که این قاضی‌ها و وکلا چه کسانی هستند. محسنی اژه‌ای گفته است که «چنانچه حکم آنها قطعی شود» اسم و مشخصات محکومان را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهد.

سخنگوی دستگاه قضایی هشدار داده است که در روزهای آتی ممکن است افراد بیشتری دستگیر شوند.

محسنی اژه‌ای همچنین از دستگیری سه یا چهار کلاه‌بردار در کرج خبر داد و گفت: «همچنین سه نفر از افرادی که خود را مأموران وابسته به دادگاه اصل ۴۹ معرفی کرده و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان از مردم پول گرفته بودند بازداشت شدند که البته معتقدم افرادی که این پول‌ها را داده‌اند نیز مجرم هستند.»

دستگیری‌ها تنها مربوط به کارمندان دادگستری، قاضی‌ها و وکلا نبوده است. معاون اول قوه قضاییه از صدور کیفرخواست در پرونده سازمان منطقه آب خراسان شمالی، اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی و پرونده آلومینیوم جاجرم خبر داد. اتهام‌ها مشخص نیست اما متهمان در این پرونده‌ها چندین نفر هستند.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter