English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اسکاتلند خود را برای همه‌پرسی احتمالی استقلال از بریتانیا آماده می‌کند

آذوح: نیکولا استورجن نخست‌وزیر اسکاتلند گفت که زمینه سازی‌ها برای برگزاری رفراندوم استقلال از بریتانیا در جریان است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که حدود ۵۲ درصد از رای دهندگان بریتانیایی در یک همه‌پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خانم استورجن در سخنرانی روز دوشنبه ۲۵ ژوئیه گفت: «اگر دیدیم که نمی‌توانیم به عنوان بخشی از بریتانیا، منافع خود را تامین کنیم، باید استقلال یکی از گزینه‌هایی باشد که اسکاتلند آن را بررسی می‌کند».

او افزود: «از این رو گام‌هایی را بر می‌داریم تا زمینه برای این گزینه در برابر پارلمان اسکاتلند مطرح باشد».

در همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، حدود ۵۲ درصد از رای‌دهندگان در سراسر این کشور به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند اما اسکاتلند از جمله معدود مناطقی بود که اکثریت قابل توجهی از رای‌دهندگان آن از ادامه عضویت در اروپا حمایت کردند. از این رو مقام‌های اسکاتلندی تمایل خود را برای بقا در اتحادیه اروپا ابراز کردند.

پیشتر خانم استورجن در نشست سران اتحادیه اروپا احتمال رفراندوم دوم استقلال اسکاتلند را مطرح کرده بود اما گفته بود که تمام گزینه‌های احتمالی برای نگه‌داشتن اسکاتلند در بازار مشترک تجاری بررسی خواهد شد.

او تاکید کرده بود که رعایت دموکراسی حکم می‌کند که به رای اکثریت مردم اسکاتلند احترام گذاشته شود.

کشور بریتانیا از انگلستان، اسکاتلند و ولز همراه با ایرلند شمالی، واقع در شمال جزیره ایرلند تشکیل شده است. پارلمان ملی و دولت مرکزی در لندن مستقر است و اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی دارای پارلمان و دولت‌های محلی هستند که بخش‌هایی از امور داخلی آنها را مستقل از دولت مرکزی اداره می‌کنند.

سال ۲۰۱۴ دولت محلی اسکاتلند که در دست حزب ملی‌گرای این منطقه است، همه‌پرسی جدایی از بریتانیا را برگزار کرد اما اکثر رای‌دهندگان اسکاتلندی با استقلال مخالفت کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter