English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دولت ایالات متحده مجوز فرود هواپیماهای آمریکایی در ایران را صادر کرد

آذوح: وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به شرکت های هواپیمایی بین المللی اجازه داده است که با هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران پرواز کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه توقف موقت محسوب می شود و بر اساس آن هواپیماهای ساخت آمریکا می توانند تا ۷۲ ساعت در ایران توقف کنند.

پیشتر، شرکت هایی که به پروازهای ایران هواپیما اختصاص می دادند، اجازه استفاده از هواپیماهای ساخت آمریکا به این پروازها را نداشتند، اما از این پس می توانند از هواپیماهای ساخت آمریکا یا دارای قطعات آمریکایی برای حمل و نقل مسافر به ایران استفاده کنند.

رئیس جمهوری ایالات متحده در پی توافق هسته‌ای قدرت های جهانی با ایران و اجرای برجام، مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرده بود. بر اساس این مجوز شرکت های بوئینگ و ایرباس با ایران وارد مذاکره شده و به توافقاتی دست یافتند اما برای اجرای آن توافق ها به اجازه نهایی وزارت خزانه داری آمریکا نیاز دارند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، صدور اجازه پرواز هواپیماهای ساخت آمریکا به ایران فعالیت شرکت های بین المللی در این کشور را آسان تر می کند. با این حال این مجوز تاثیری بر معامله بوئینگ و ایرباس با ایران نخواهد داشت.

از سوی دیگر، شبکه خبری سی ان ان گزارش داده است که کشمکش‌های ناشی از اختلافات داخلی در ایران، فقدان منابع مالی و مخالفت‌های سیاسی در آمریکا، سد راه اجرای توافقنامه‌های کلانی شده که ایران برای خرید هواپیماهای مسافربری با بوئینگ و ایرباس امضا کرده است.

به گزارش این شبکه خبری، اجرای توافق‌های ایران با ایرباس و بوئینگ مستلزم صدور مجوزهای جداگانه برای تک تک معاملات در حال گفتگوست. سی ان ان آورده است که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده شود، اجرای توافق ایران و بوئینگ مشکل‌تر خواهد شد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter