English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

صادرات نفت ایران به بالاترین سطح در چهار سال اخیر رسید

آذوح: خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشته که آمارهای جدید نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در ماه ژوئن گذشته به چهار کشور خریدار اصلی نفت در آسیا ۴۷.۱ درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش یافته و به بالاترین میزان طی ۴ سال گذشته رسیده است.

بنا بر این گزارش، «ایران پس از لغو تحریم‌ها بازپس گیری سهم خود از بازار (نفت) را با سرعت بیشتری نسبت به آنچه که تحلیلگران از زمان برداشته شدن تحریم‌ها در ماه ژانویه تصویر کرده بودند، پی گرفته است.»

نفت و گاز دو منبع اصلی درآمد در ایران هستند و بودجه این کشور بر اساس درآمد حاصل از آن تنطیم می‌شود.

بنا بر این گزارش، افزایش تولید نفت ایران که با تامین امنیت نفتکش‌های بیشتر از طریق اصلاح بیمه موقت کشتی‌رانی صورت گرفته در حالی ادامه می‌یابد که تولیدکنندگان نفت «اوپک» بهای فروش خام به آسیا و مدیترانه برای ماه آگوست را کاهش می‌دهند.

بر این اساس، فروش نفت ایران در ماه ژوئن به بالاترین میزان خود در چهار سال گذشته رسیده اما رویترز نوشته است که این امر با کاهش قیمت نفت از سوی ایران علیه عراق و سعودی و جذب مشتریان بیشتر در کشورهایی مانند لهستان و خریداران آسیایی صورت گرفته است.

داده‌های دولتی ایران نشان می‌دهد چهار کشور کره جنوبی، ژاپن، چین و هند در ماه ژوئن۱.۷۲ میلیون بشکه در روز نفت ایران را وارد کرده‌اند.

وزیر اقتصاد ژاپن هم اعلام کرد واردات نفت این کشور از سال گذشته سه برابر شده و به میزان۲۷۵ هزار بشکه در ماه قبل رسیده است.

شرکت نفتی ژاپنی «تونن جنرال سکیو» از مشتریان جدید نفت ایران است که از زمان جدا شدن از کمپانی آمریکایی «اکسون» اولین محموله نفت را از ایران خریداری کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter