English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پیشروی‌ گسترده مخالفان اسد در نخستین روز عملیات شکست محاصره حلب

آذوح: مخالفان مسلح حکومت سوریه که بامداد دوشنبه ۱ اوت، عملیات گسترده‌ای برای شکست محاصره مناطق تحت کنترلشان آغاز کرده بودند، در مراحل نخست عملیات موفق شدند پیشروی‌هایی در مقابل نیروهای دولتی به دست آورند.

به گزارش العربیه، گروه‌های مسلح مخالف حکومت سوریه، پیشروی گسترده‌ای در حومه جنوبی حلب حاصل کردند. عملیات دوشنبه در چند محور در حومه جنوبی شهر حلب آغاز شد.

این عملیات در جبهه‌های به طول ۲۰ کیلومتر با مشارکت بیش از ۱۰ هزار تن از جنگجویان مخالف حکومت سوریه مجهز به اسلحه سنگین در جریان است.

بر خلاف پیش‌بینی‌های نظام اسد، نخستین حملات مخالفان، مستحکم‌ترین مواضع نیروهای دولتی را در حلب هدف قرار داد. آن‌ها به مواضعی نظامی در روستای العامریه، منطقه مشروع ۱۰۷۰ آپارتمان، مدرسه الحکمه به علاوه بلندی‌های موته، المحبه و الجمعیات حمله کردند.

بنا بر این گزارش، مخالفان موفق شدند بر همه این مواضع به علاوه بخش‌هایی از روستای الشرفه و همه سنگرهای روستای السابقیه، چیره شوند.

رزمندگان مخالف حکومت سوریه همچنین بیش از ۱۰ زره‌پوش نظامی و چند سکوی پرتاب موشک را در ساختمان آکادمی نظامی منهدم کرده و چند تانک را در روستای الموته به غنیمت بردند. آن‌ها همچنین ده‌ها تن از نیروهای نظام و تعدادی از افسران حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ایران را کشتند و تعدادی نیرو را به اسارت گرفتند. این درگیری‌ها به فروپاشی خطوط دفاعی نیروهای نظام و فرار دستجمعی نیروهای انجامید.

از سویی فعالان سوری می‌گویند که مخالفان مسلح، موفق شدند اردوگاه حندرات را به کنترل خود در آورند.

این‌ نخستین پیشروی‌ مخالفان پس از تصرف جاده کاستیلو توسط نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان متحدش است که منجر به محاصره شدن مناطق تحت کنترل مخالفان شد.

آتش زدن لاستیک‌ خودروها هم نقشی اصلی در پوشاندن دید جنگنده‌های نظام ایفا کرد. از این رو ارتش نظام همچون همیشه به بمباران بی هدف روی آورد که در آن شماری از غیر نظامیان کشته شدند. جنگنده‌های روسیه نیز نظام اسد را در این بمباران‌ها همراهی کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter