English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمع اهوازی‌ها در پی مرگ مشکوک 6 بیمار دیالیزی

آذوح: درپی مرگ مشکوک 6 نفر در بخش دیالیز بیمارستان سینا شهرستان کارون، شهروندان و فعالان اجتماعی در مقابل این بیمارستان تجمع کرده و خواستار روشن شدن موضوع شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش کرد طی روزهای گذشته سه بیمار دیالیزی بیمارستان سینا در شهرستان کارون به دلایل نامعلومی در بخش دیالیز این بیمارستان فوت کردند. خبرگزاری دانشجو این تعداد را 4 نفر و فعالان اجتماعی شهرستان کارون تعداد متوفیان را 7 نفر اعلام کردند

سید صاحب حسینی نژاد رئیس بیمارستان درباره بیمارانی که در بخش دیالیز این بیمارستان جان باخته‌اند، به خبرگزاری مهر گفت : روز سه‌شنبه 5 بيمار به دليل عفونت روده‌ای در بخش دیالیز بستری شدند که سه تن از آنان در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه جان خود را از دست دادند. فوت‌شدگان یک مرد ۴۰ ساله، یک مرد ۶۰ ساله و یک خانم ۵۰ ساله هستند.

مقدم، برادر آخرین بیمار دیالیزی متوفی نیز به خبرگزای ایسنا گفت: "روز دوشنبه دیالیز انجام شد، روز سه شنبه برای انجام برخی آزمایش ها دوباره به بیمارستان مراجعه کردیم، قرار بود که پس از دو ساعت جواب آزمایش را بگیرم ولی به من گفتند دستگاه خراب است. روز چهارشنبه که مراجعه کردیم گفتند باید بیمار بستری شود و در ساعت 6 بعد از ظهر روز چهارشنبه در بخش ای سی یو بستری شد."

وی ادامه داد: چهارشنبه شب اجازه دیدن برادرم را به ما ندادند، تنها خواهرم از او بازدید کرد که گفت دست او را به تخت بسته بودند؛ صبح بدون هیچ خبر قبلی وقتی به بیمارستان مراجعه کردیم متوجه شدیم همه چیز تمام شده و به ما اعلام کردند که او فوت شده است.

بیمارستان را تعطیل کنید

جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تعطیل شدن این بیمارستان شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، او که در پی حوادث اخیر از این بیمارستان دیدن کرده، گفت: "سراسر بیمارستان سینا فرسوده است و حالت بیمارستان از استاندارد خارج شده است. رسیدگی به این بیمارستان نیاز به یک همت جمعی دارد. اگر وزارت بهداشت کمک نکند و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به طور مستقیم در رسیدگی به بیمارستان سینا وارد نشود، این بیمارستان باید تعطیل شود و تعطیلی آن قطعا به ضرر مردم خواهد بود."

تجمع اعتراضی

خبرگزاری ایسنا خبر داد، تعدادی از فعالان اجتماعی با در دست داشتن بنرهایی در برابر ساختمان مدیریت بیمارستان سینا تجمع و اعتراض خود را نسبت به فوت چند بیمار دیالیزی را نشان دادند. این افراد به وضعیت بیمارستان سینا اعتراض داشته و خواستار بررسی کامل موضوع و مسئولیت‌پذیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شدند.در این بنرها استعفای رییس بیمارستان سینا و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخواست شده بود.

در پی این حادثه یک هیات کارشناسی از سوی وزیر بهداشت برای بررسی موضوع به اهواز اعزام شد. با دستور معاون استاندار خوزستان نیز یک یک هیات پنج نفره متشکل از دو متخصص بیماری‌های عفونی، دو فوق تخصص بیماری‌های گوارش و یک فوق تخصص نفرولوژی برای بررسی عوامل منجر به این حادثه تشکیل شد.

شهرستان کارون یکی از شهرستان‌های استان خوزستان است که در ژانویه 2103 (بهمن 1391) و در دولت احمدی نژاد، از اهواز جدا شد. جمعیت این شهر بیش از 250 هزار نفر و مساحت آن 5 هزار کیلومتر مربع است. بیمارستان سینا تنها بیمارستان این شهرستان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter