English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حسن عباسی با شکایت ارتش ایران بازداشت شد

آذوح: حسن عباسی، فعال سیاسی و تحلیلگر محافظه‌کار که اخیرا انتشار بخشی از یک سخنرانی قدیمی او جنجال‌برانگیز شده بود، با شکایت ارتش ایران بازداشت شده است.

خبرگزاری‌های ایران می‌گویند که آقای عباسی امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد (۳ اوت) پس از حضور در دادسرای نظامی و با حکم بازپرس بازداشت شده است.

غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران به خبرگزاری تسنیم گفته است که پس از دو جلسه تحقیق از آقای عباسی، برای او به اتهام "نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح" قرار وثیقه صادر شد، اما او از تودیع وثیقه خودداری کرد و در نتیجه بازداشت شد.

آقای عباسی دیروز از ارتش عذرخواهی کرده بود و سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش این اقدام او را قابل تقدیر دانسته بود.

اما خبرگزاری تسنیم امروز به نقل از "یک منبع آگاه در ارتش" نوشت: "در خصوص این مسئله بنای صحبت زیاد نداریم، اما منتظر رأی دادگاه هستیم و این موضوع مسیر قانونی خود را طی خواهد کرد."

آقای عباسی در سخنرانی جنجالی خود در تیرماه ۱۳۸۹ در دانشگاه تهران، با تجلیل از سپاه پاسداران و بسیج، خطاب به دولت آمریکا گفته بود: "شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور را ببرد، هیچ صدای آن در نیاید و موضعی نگیرد."

انتشار گسترده این بخش از سخنرانی آقای عباسی در روزهای اخیر اعتراضات فراوانی را برانگیخت.

چند تن از فرماندهان ارتش ایران به تندی به این سخنان واکنش نشان دادند و ارتش از آقای عباسی شکایت کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter