English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

زور دولت و هیات نظارت به یالثارات نرسید؛ ادامه انتشار نشریه با تکرار توهین به هنرمندان

آذوح: هفته‌نامه یالثارات که برای دومین بار از سوی هیات نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شده بود، موفق شد با اجازه دستگاه قضایی انتشار خود را از سر بگیرد. این هفته‌نامه در شماره آخر خود توهین‌ به هنرمندان را که باعث برخورد هیات نظارت بر مطبوعات شده بود، تکرار کرده است.

هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه ۱۱ مرداد ماه این نشریه را پس از نسبت دادن عنوانی توهین‌آمیز به سینماگران ایرانی توقیف کرد. اما دو روز پس از این تصمیم، یالثارات دوباره روی دکه‌ها رفت، هرچند سخنگوی وزارت ارشاد می‌گوید این نشریه "از نظر ما" لغو مجوز شده است!

هفته نامه یالثارات سال گذشته نیز لغو مجوز شده بود، اما با مجوز قوه قضاییه به کار خود ادامه می‌داد.

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که یالثارات با کسب دوباره "حکم انتشار موقت" موفق شده تا حکم هیات نظارت بر مطبوعات را نادیده بگیرد.

این درحالی است که هیات نظارت بر مطبوعات یک نهاد فراقوه‌ای است و نماینده قوه قضائیه نیز در آن عضویت دارد.

آقای نوش‌آبادی همچنین گفت: "از نظر ما انتشار و توزیع این نشریه قانونی نیست اما تشکل‌های توزیع کننده تشکل‌های رسمی نیستند."

به گفته او، قوه قضائیه ایران چون "خودش را نهاد ناظر بر اجرای قانون می‌داند این حق را برای خودش قائل است" که حکمی برخلاف هیات نظارت بر مطبوعات بدهد.

نشریه تندروی یالثارات در شماره چهارشنبه ۶ مرداد ماه خود با انتشار عکس‌هایی از دست اندرکاران سینمای ایران در کنار همسرانشان در جشن حافظ، یک تیتر توهین آمیز را انتخاب کرد و در آن با تکیه به روایت‌های دینی، حجاب زنان حاضر در این جشن و بی‌تفاوتی همسران آنها را زیر سوال برد.

این نشریه در شماره امروز خود نیز بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرده و همچنین به شهاب حسینی و فیلم فروشنده اصغر فرهادی حمله سختی کرده است.

شهاب حسینی یکی از معترضان اصلی به اقدام یالثارات بود.

نشریه یالثارات زمستان سال گذشته در مطلبی با عنوان "دیوار شکسته و زن سلیطه"، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ایران را "همپالگی" برخی فعالان حقوق زنان خوانده و از آنها با عنوان "فاحشه" یاد کرده بود. هیات نظارت بر مطبوعات مجوز این هفته‌نامه را لغو کرد اما دستگاه قضایی به این نشریه مجوز ادامه کار داد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter