English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اخراج چند تن از اعضای شورای کارگری ترانسفوی زنجان/ تحصن ها ادامه دارد

آذوح: دیروز رئیس و نائب رئیس شورای کارگری ایران ترانسفو با حکم قضایی به مراجع قضایی فراخوانده شده و پس از پیگیری های نماینده مردم زنجان در مجلس آخر شب آزاد شده اند. حکم اخراج چند تن از اعضای شورای اپراتوری از ایران ترانسفو صادر شده است. اعلام شده است که مدت فعالیت شورای کارگری ایران ترانسفو به پایان رسیده است. استاندار زنجان از وزیر اقتصاد خواسته است پرونده خصوصی سازی ایران ترانسفو را بررسی کند.

به گزارش برق نیوز، یکی از اعضای شورای کارگری در تماس با برق نیوز گفت: دیروز ظهر در پی دستور قضایی، رئیس و نائب رئیس شورای کارگری ایران ترانسفو خود را به مراجع قضائی معرفی کردند که پس از پیگیری های متعدد دکتر وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و دیشب آزاد شدند.

وی اظهار داشت: متاسفانه دیشب و در ساعات بامدادی شب حکم اخراج ما را به ما دادند. رئیس و نائب رئیس شورای کارگری ایران ترانسفو و مسئول کمپین اعتراض از کار در ایران ترانسفو اخراج شدند.

این فعال کارگری اظهار داشت: آقای ریاحی رئیس شورای کارگری نزدیک به ۲۰ سال سابقه خدمت داشته و آقای نعلبند زنجانی نیز سابقه بالایی داشت و در حالی از کار اخراج می شوند که از پرسنل فنی و تخصصی شرکت بوده و کارمندان و کارگران احترام زیادی برای آنها قائل هستند.

کارگر صنعت برقی گفت: با توجه به اینکه حکم اخراج ما را داده اند حضور ما در تحصن امروز اغتشاش به حساب می آمد و لذا ما نتوانستیم به این اعتراض بپیوندیم.

وی گفت: همسر بنده نیز در شرکت ایران ترانسفو مشغول بکار بوده که امروز ظهر گفته اند تصمیم دارند وی را نیز اخراج کنند. و در اطلاعیه ای اعلام کرده اند که مدت فعالیت اعضای شورای کارگری ۵ مردادماه به پایان می رسد و باید شورای جدیدی ایجاد شود که البته یکی از عوامل این تاخیر در ایجاد شورای جدید خود آنها بوده است.

عضو شورای کارگری ایران ترانسفو تشریح کرد: ما تصمیم داشتیم بیانیه ای صادر کرده و علاوه بر ۴ شرطی که در استانداری مصوب شده است شرط رفتن آقای مومنی را هم با دادن یک فرصت چد ماهه بیان کنیم و با تصضمینی که از مسئولان و نمایندگان شهرمان میگیریم به تحصن خاتمه دهیم ولی با این برخوردها و بی توجهی ها همچنان اعتراضات ادامه دارد.

وی گفت: امروز هم تحصن به قوت خود برپا بود و برخوردهای دیروز و امروز با فعالان کارگری باعث شده تا کارگران نیز از خواسته خود کوتاه نیایند. ما هم خواستار پایان تحصن و اعتراض و شروع فعالیت های ایران ترانسفو هستیم اما به هیچ وجه از خواسته صنفی خود کوتاه نمی آییم.

این فعال کارگری اظهار داشت: نمی دانیم هدف از این برخوردهایی نظیر گرفتن کمپین تلگرامی، بازداشت اعضای شورای کارگری، اخراج برخی از اعضا و فعالان کارگری و … چیست اما اگر در پی پایان این اعتراض هستند این برنامه ها روش درستی نیست چراکه همه ما هم از این قضیه ناراحتیم.

وی با تاکید بر اینکه کارگران شنبه نیز تصمیم به اعتراض و تحصن گسترده تری دارند گفت: کارگران در پی اخراج رئیس شورای کارگری ما که ۳ دوره دو ساله توی شورای کارگری بوده و حتی دو دوره آن نیز ریاست شورا را به عهده داشته است اعلام کرده اند تا همکاران اخراجی ما به کنار ما برنگردند مذاکره نمی کنیم.

لازم به ذکر است، کارگران شرکت ترانسفوی زنجان، از روز یکشنبه ۳مردادماه در اعتراض به تصمیم کارفرما مبنی بر کوچک سازی این واحد تولیدی، دست به تحصن زده اند اما مسوولان بجای حل مشکلات این کارگران و رفع دغدغه های آنان، به برخورد با کارگران روی آورده اند.

روز چهارشنبه نیز استاندار زنجان اعتصاب و تجمع چند روزه حدود یک هزار تن از کارگران شرکت ترانسفوی زنجان را غیر قابل قبول و مرتبط با “عناصر ضد انقلاب” دانست و به جای دفاع از حقوق کارگران، از کارفرمایان دفاع کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter