English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کارشناسان: بازار نفت بار دیگر راکد شده است

آذوح: کارشناسان اقتصادی پیش بینی های خود در مورد بازار نفت را برای اولین بار در ظرف 4 ماه گذشته راکد ارزیابی کرده اند و نگران ادامه افزایش تولید در بازارند که باعث تداوم رکود در سال جاری میلادی خواهد شد.

به گزارش سایت والستریت ژورنال، نظرسنجی از 13 بانک سرمایه گذای جهان حکایت از آن دارد که قیمت شاخص نفت برنت در سال آینده در حد 56 دلار برای هر بشکه خواهد بود، و شاخص وست تکزاس هم در حد 55 دلار برای هر بشکه پیش بینی می شود.

قیمت نفت در ابتدای سال جاری تقریبا دوبرابر شد در حالیکه کاهش تولید نفت آمریکا امید به بازگشت تعادل به بازار نفت را افزایش داده بود. افزایش تولید در طی دو سال گذشته قیمت نفت را از 110 دلار در میانه سال 2014 به کمتر از 30 دلار برای هر بشکه در پایان سال 2015 رساند.

بانکهایی که در این نظرسنجی شرکت کردند همگی قیمت نفت در پایان سال جاری را زیر 50 دلار برای هر بشکه پیش بینی کردند، که به حدود 60 دلار در پایان سال آینده میلادی خواهد رسید. همین بانکها یکسال پیش قیمت نفت در سال جاری را بیش از 70 دلار برای هر بشکه پیش بینی کرده بودند.

یکی از دلایل رکود در بازار نفت، افزایش ذخایر بنزین در پالایشگاه های جهان است. این پالایشگاه ها از قیمت پایین نفت در دو سال گذشته استفاده کرده و مقدار زیادی نفت خریدند. اما مصرف بنزین پابه پای افزایش تولید پیش نرفته و هم اکنون بیش از 500 میلیون بشکه بنزین در پالایشگاه های جهان انبار شده است.

تولید کنندگان نفت نیز هیچ نشانه ای از کاهش تولید خود نمی دهند و روسیه هم اکنون در بالاترین حد تولید نفت خود از زمان شوروی سابق است. رفراندوم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا نیز به رکود بازار نفت کمک کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter