English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزارت دفاع اسرائیل در واکنش به اوباما: توافق هسته‌ای ایران مانند توافق با هیتلر است

آذوح: وزارت دفاع اسرائیل در واکنشی تند به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره موضع مقام‌های اسرائیلی نسبت به توافق هسته‌ای ایران، این توافق را با موافقتنامه کشورهای اروپایی با هیتلر پیش از جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای رسمی که رسانه‌های اسرائیل لحن آن را کم‌سابقه و غیر معمول توصیف کرده‌اند، گفته است همان‌طور که توافق مونیخ با هیتلر اشتباه بود و نتوانست مانع از بروز جنگ شود، توافق هسته‌ای ایران هم چنین نتیجه‌ای خواهد داشت.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، دیروز پنج‌شنبه ۴ اوت در یک نشست خبری در وزارت دفاع آمریکا گفته بود که حتی مقام‌های ارشد اسرائیلی به نتایج مثبت توافق هسته‌ای با ایران اذعان کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیلی این اولین بیانیه‌ وزارت دفاع اسرائیل از زمان اعلام توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی است.

حدود دو ماه پیش آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق اسرائیل که به مواضع خصمانه‌اش علیه ایران و مخالفت سرسختانه‌اش با توافق هسته‌ای شهرت دارد، از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، به عنوان وزیر دفاع اسرائیل منصوب شد.

اندکی بعد از انتشار بیانیه وزارت دفاع، آقای نتانیاهو در بیانیه‌ای جداگانه که رسانه‌های اسرائیل آن را تلاش برای "محدود کردن تاثیر منفی" واکنش وزارت دفاع توصیف کرده‌اند، گفت که "اسرائیل متحدی مهم‌تر از آمریکا ندارد."

تغییر لحن وزارت دفاع اسرائیل در قبال توافق هسته‌ای

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌اش گفته که معتقد است توافق‌ها زمانی ارزش دارند که بر اساس واقعیت تنظیم شده باشند.

در این بیانیه توافق هسته‌ای ایران به توافق با هیتلر تشبیه شده و آمده است: "موافقتنامه مونیخ نتوانست مانع از جنگ جهانی دوم و هولوکاست شود چون فرض اساسی آن که آلمان نازی می‌تواند شریک یک توافق باشد، اشتباه بود و رهبران جهان در آن زمان اظهارات آشکار هیتلر و رهبران نازی را نادیده گرفتند."

بر اساس موافقتانه مونیخ که با هدف جلوگیری از بروز جنگ امضا شد، کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و آلمان در سپتامبر سال ۱۹۳۸ توافق کردند که بخشی از خاک کشور چکسلوواکی ضمیمه آلمان نازی شود.

به نوشته سایت روزنامه اسرائیلی هاآرتص تا کنون مقام‌های وزارت دفاع اسرائیل می‌گفتند که ایران از توافق هسته‌ای عدول نکرده اما درباره نیت جمهوری اسلامی در قبال این توافق ابراز نگرانی می‌کردند. هاآرتص نوشته است که وزارت دفاع اسرائیل با بیانیه تازه‌اش از مسیر قبلی فاصله گرفته است.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter