English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجمع اعتراض آمیز پرسنل گروه ماشین‌سازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی

آذوح: پرسنل گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در اعتراض به عملکرد سازمان خصوصی سازی و بلاتکلیفی مدیریتی  14 ساله این شرکت تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش نصر، پس از بلاتکلیفی 14 ساله گروه ماشین سازی تبریز در سازمان خصوصی، کارگران این گروه مادرصنعتی صبح امروز در محوطه این کارخانه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

پرسنل گروه ماشین سازی تبریز به عملکرد سازمان خصوصی سازی و وزارتخانه های متبوعه در تعیین وضعیت این شرکت اعتراض دارند.

به دنبال مصوبه هیات وزیران و خروج گروه ماشین سازی تبریز و شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز از ذیل سازمان خصوصی سازی و واگذاری آن ها به صندوق ورشکسته حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران و در نهایت واگذاری آن به خزانه دولت اوضاع این شرکت ها پیچیده تر شده است.

اخیراً و پس از ناکامی 14 ساله سازمان خصوصی سازی در واگذاری گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز به بخش خصوصی دارای اهلیت لازم، این شرکت در راستای مصوبه هیات وزیران برای تأمین کسری بودجه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد ایران در قالب رد دیون به این صندوق واگذار شد، اما این صندوق هم گروه ماشین سازی را به واسطه بدهی خود به خزانه دولت واگذار کرد و وزارت اقتصاد هم دوباره این شرکت را جهت فروش به سازمان خصوصی سازی پاس داده است.

به گزارش نصر، گروه مادر صنعتی ماشین سازی تبریز در حالی در قالب رد دیون به صندوق بازنشستگی فولاد ایران واگذار شده است که مقامات سازمان خصوصی سازی بارها از اقدام دولت گذشته در واگذاری صنایع و شرکت های دولتی در قالب رد دیون انتقاد کرده بودند.

بلاتکلیفی گروه ماشین سازی تبریز در حالی ادامه دارد که پس از برجام و حضور هیات های اقتصادی متعدد خارجی در تبریز، فرصت های پرشماری برای انجام صادرات بیشتر از دست این گروه خارج شده است. گروه ماشین سازی تبریز تنها تولیدکننده ماشین افزارهای سنتر کنترل عددی و یونیورسال دقیق در غرب آسیا است و رقابت تنگاتنگی با همتایان خود در کشورهای صنعتی شرق آسیا و اروپا دارد، اما بی تدبیری 14 ساله سازمان خصوصی سازی روند رو به رشد این صنعت استراتژیک کشورمان را به یغما برده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter