English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

خرید نظامی تازه ایران از روسیه؛ کلاشنیکف‌ جدید 'به برخی یگان‌های مسلح' تحویل شد

آذوح: خبرگزاری های فارس و تسنیم وابسته به سپاه پاسداران در ایران می گویند که این کشور تفنگ کلاشنیکف‌ جدیدی از روسیه خریده و اکنون در اختیار برخی یگان های نیروهای مسلح ایران قرار داده است.

کلاشنیکف‌های تازه خریداری شده از نوع ک-۱۰۳ است که یکی از کارآمدترین نوع این سلاح ها توصیف شده و توانایی شلیک ۶۰۰ گلوله در دقیقه را داراست.

این سلاح یکی از پر استفاده ترین تفنگ های خودکار در جهان است و در ایران به "کلاشینکوف" معروف است. کلاشنیکف سلاح سازمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری تسنیم می گوید از این سلاح در روسیه که تولید کننده آن است، در نیروهای عملیات ویژه و نیروهای ویژه پلیس استفاده می شود.

به غیر از روسیه و ایران، هند، نامیبیا، ونزوئلا و لیبی دارندگان این نوع از کلاشنیکف‌ هستند.

یکی از دلایل محبوبیت و فراوانی کلاشنیکف در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه و کشورهای بلوک شرق سابق، ارزان بودن آن به نسبت سایر تفنگ های خودکار، ساده بودن ساخت و راحتی تمیز کردن، نگهداری و استفاده از آن است.

کلاشنیکف های نوع ک-۱۰۳ تازه ترین واردات تسلیحاتی ایران از روسیه است. کمتر از سه ماه پیش از این حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفته بود که سامانه راهبردی دفاع موشکی اس-۳۰۰ روسیه در اختیار پدافند هوایی ایران قرار گرفته است.

ایران قرارداد خرید این سامانه را سال ها پیش، از جمله برای دفاع از حریم هوایی نیروگاه اتمی بوشهر با روسیه امضا کرده بود اما به دلیل تحریم های سازمان ملل، روسیه از تحویل این سامانه به ایران تا زمان رفع تحریم‌ها خودداری کرد.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter