English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حسن عباسی آزاد شد

آذوح: حسن عباسی، از درجه داران سپاه پاسداران ایران، که روز چهارشنبه، ۱۳ مرداد، با شکایت ارتش و به دلیل خودداری از ارائه وثیقه بازداشت شده بود، روز شنبه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،وابسته به سپاه پاسداران،حسن عباسی که رسانه‌های اصولگرا از او با عنوان رییس مراکزی چون « بررسی‌های دکترینال» و « اندیشکده‌ یقین » نام می برند، بعدازظهر روز شنبه، ۱۶ مرداد، آزاد شد.

غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران، روز چهارشنبه خبر داده بود که در دومین جلسه تحقیق از حسن عباسی قرار وثیقه صادر شد ولی او از ارائه وثیقه خودداری کرد و روانه بازداشتگاه شد.

اخیرا یک ویدئو کلیپ قدیمی از آقای عباسی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده است که او در سخنانی، با دفاع از عملکرد سپاه پاسداران و بسیج، ارتش را نیرویی «بی سروصدا» توصیف کرده است.

وی در بخشی از این کلیپ یک دقیقه‌ای خطاب به آمریکا گفته است: «شما چیزی دوست دارید مثل ارتش که بی‌ سروصدا در پادگان‌ها باشد و اگر آب این کشور (ایران) را ببرد، صدای آنها در نیاید و هیچ موضعی اتخاذ نکنند».

این اظهارات با واکنش تند احمد رضا پوردستان،فرمانده نیروی زمینی و برخی دیگر از فرماندهان ارتش ایران، روبرو شد و نیروی زمینی ارتش از آقای عباسی شکایت کرد.

آقای عباسی سپس در نامه‌ای به فرمانده کل ارتش بابت اظهارنظرش عذرخواهی کرد و فیلم منتشر شده را «تقطیعی یک دقیقه‌ای» از یک جلسه سخنرانی خواند.

رمضان شریف، مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران و مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح از سخنان آقای عباسی انتقاد کرده بودند و علی مطهری نایب رییس مجلس نیز گفته بود که وارد نشدن به حوزه سیاست و اقتصاد نقطه قوت ارتش است.

همچنین محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتر منسوب به خودش «اهانت به سپاه و ارتش را خواست اسراییل و آمریکا» تلقی کرده بود.

درمقابل تعدادی از نیروهای افراطی نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی از جمله حمید رسایی،مهدی کوچک زاده،سعید قاسمی و محمد علی رامین شدیدا از بازداشت آقای عباسی انتقاد کرده اند.

حسن عباسی که از نیروهای سپاه پاسداران است،بدون لباس نظامیدر نشست‌های سپاه پاسداران،بسیج و دیگر نشست‌های گروه‌های حامی رهبر جمهوری اسلامی سخنرانی می کند و در سخنرانیهای خود درسالهای گذشته انتقادهای شدیدی را از حسن روحانی،رئیس جمهوری ایران و همچنین اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، روسای جمهوری سابق، مطرح کرده است.

radiofarda

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter