English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یک تبعه ایران در برزیل در ارتباط با تروریسم بازداشت شد

آذوح: پلیس برزیل روز جمعه یک تبعه ایران را به ظن ارتباط با تروریسم دستگیر کرد. پوریا پیکانی، مظنون دستگیر شده، از اوایل ماه گذشته تحت نظر پلیس فدرال و سازمان اطلاعات برزیل بوده است.

به گزارش رسانه های محلی، پوریا پیکانی که پیشتر برایش حکم بازداشت و اخراج از برزیل صادر شده بود روز جمعه حین تلاش برای ورود به کشور اوروگوئه دستگیر شد.

بنا به گزارشها، پیکانی ماه گذشته هنگام عکسبرداری از بخش خروجی فرودگاه شهر سائوپائولو توجه مقامات را به خود جلب کرده بود.

پلیس میگوید پیکانی که در ماه مارس با گذرنامه ایرانی اش وارد برزیل شده بود، دو بار به همان فرودگاه رفته و عکسهای بیشتری گرفت.

عکس های فرودگاه آقای پیکانی برای تحقیقات بیشتر در اختیار مقامات امنیتی ویژه المپیک ریو قرار گرفته است. مقامات برزیل گفته اند معلوم نیست آیا پیکانی بطور مستقیم در اقدامات آمادگی برای یک حمله احتمالی دست داشته یا نه.

پلیس برزیل همچنین ۱۰ نفر دیگر را در ماه ژوئیه دستگیر کرده که به طراحی حملات تروریستی در حین بازیهای المپیک ریو مظنون بودند.

به گفته الکساندر دموراس وزیر دادگستری برزیل، فعالیت های این گروهک بسیار ابتدایی و بدون سازماندهی بوده و با اینکه تعدادی از آنها اعلام وابستگی به داعش کرده اند شواهدی مبنی بر صحت این وابستگی در دست نیست.

پوریا پیکانی به زودی به سائوپائولو منتقل خواهد شد. مقامات برزیل جزئیات بیشتری درباره پرونده او در اختیار نگذاشتند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter