English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مدیرمسئول ۹ دی از 'رفع توقیف' این هفته‌نامه برای چهارمین بار خبر داد

آذوح: حمید رسایی مدیر مسئول ۹ دی در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که قوه قضاییه ایران برای چهارمین بار، این نشریه را پس از توقیف از سوی هیات نظارت بر مطبوعات رفع توقیف کرده است.

آقای رسایی امروز دوشنبه ۱۸ مرداد نوشته که این هفته نامه "پس از چند جلسه بررسی قضایی و اخذ دلایل توقیف از نماینده حقوقی وزارت ارشاد و همچنین بررسی مستندات ۹ دی" رفع توقیف شده است.

هیات نظارت بر مطبوعات، در دهم خرداد ماه هفته نامه اصولگرای ۹ دی را به دلیل انتشار مطالب "مغایر با بند ٨ و ١١ ماده ۶ قانون مطبوعات و بی توجهی به مصوبات شورای عالی امنیت ملی" توقیف کرد و پرونده آن را به قوه قضاییه فرستاد.

    سومین باری که هفته‌نامه ۹ دی توقیف شد، علی جنتی وزیر ارشاد ایران گفت که اگر یک بار دیگر این نشریه تخلف کند و توقیف شود، پروانه آن برای همیشه لغو خواهد شد. با این حال در هر چهار مورد توقیف ۹ دی، قوه قضاییه مدیر مسئول آن را از اتهامات وارده تبرئه کرده است

این بندها، نشریات را از "افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند" و همچنین "پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران" منع کرده اند.

آقای رسایی بعد از توقیف نشریه خود، دلایل توقیف هفته‌نامه‌اش را در نوشته ای توضیح داد که یکی از آنها، تیتری با عنوان "سیاستی که عین دیاثت است" بود. این تیتر، برگرفته از جمله ای از آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، از مراجع تقلید شیعیان بود که حکایت داشت: "کسی که بیگانه را به کشور راه می‌دهد دیوث سیاسی است".

هفته نامه ۹ دی در دو سال گذشته سه بار دیگر هم توقیف شده بود و در سه سال اخیر، از منتقدان شدیداللحن دولت حسن روحانی بوده است.

سومین باری که این هفته‌نامه توقیف شد، علی جنتی وزیر ارشاد ایران گفته بود که اگر یک بار دیگر این نشریه تخلف کند و توقیف شود، پروانه آن برای همیشه لغو خواهد شد.

با این حال در هر چهار مورد توقیف ۹ دی، قوه قضاییه مدیر مسئول آن را از اتهامات وارده تبرئه و از این هفته‌نامه رفع توقیف کرده است.

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter