English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پوتین و روحانی برای چهارمین بار از تابستان گذشته دیدار کردند

آذوح: حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ایران و روسیه در باکو با هم دیدار و گفت و گو کرده اند.

نشست باکو به دعوت رئیس جمهور آذربایجان صورت می گیرد که یک جلسه سه جانبه را با هدف گسترش همکاری های منطقه ای میان سه همسایه میزبانی کرده است.

این چهارمین دیدار آقایان روحانی و پوتین از اوایل تابستان سال گذشته تاکنون است.

دو رئیس جمهور یک بار در اوایل تابستان گذشته در روسیه، بار دوم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سومین بار در جریان اجلاس مجمع کشورهای صادر کننده گاز در تهران و اینک در باکو با هم ملاقات کرده اند.

خبرگزاری ایرنا می گوید روسای جمهور ایران و روسیه در دیدار امروز خود "بر لزوم تلاش هر چه بیشتر دو کشور برای شتاب بخشی به توسعه فراگیر همکاری ها تاکید کرده اند" و به نقل از آقای پوتین نوشته است که روابط ایران روسیه "آینده بسیار روشنی دارد".

بر اساس گزارش ها حسن روحانی هم در این دیدار گفته است که حضور سال گذشته آقای پوتین در ایران "دستاوردهای زیادی داشته است".

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، همکاری های سیاسی، نظامی و اقتصادی دو کشور افزایش داشته است. آقای پوتین از جمله شخصیت هایی بوده که بیشترین تعداد ملاقات ها را با رئیس جمهور ایران داشته است.

دو کشور از مهمترین حامیان دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه هستند و به گفته مقام های بلندپایه ایرانی، همکاری نزدیکی در مبارزه با مخالفان مسلح این دولت دارند.

رسانه های ایران در زمان سفر سال گذشته آقای پوتین به تهران و دیدارش با آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران گفتند که او ایران را کشوری "مستقل، استوار و با دورنمایی بسیار خوب" ارزیابی کرده و خطاب به آیت الله خامنه ای گفته "شما را متحدی مطمئن و قابل تکیه در منطقه و جهان می‌دانیم."

به گزارش همین رسانه ها، آقای پوتین در آن دیدار گفته بود: "ما متعهدیم که بر خلاف برخی‌ها به شرکایمان از پشت خنجر نزنیم و هیچ‌وقت در پشت پرده اقدامی بر ضد دوستانمان انجام ندهیم و اگر اختلافی هم داشته باشیم، با صحبت به تفاهم برسیم."

bbc

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter