English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رازینی: اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ به دستور خمینی بود

آذوح: علی رازینی، رئیس شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس تصریح کرده است که محاکماتی که اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ را به دنبال آورد، به دستور خمینی بوده است. علی رازینی، که خود در برپایی این محاکمات شرکت داشته، می‌گوید: «تعدادی از منافقین در شرایطی بودند که جرایم جدیدی داشتند که امام (ره) دستور دادند اینها دوباره محاکمه شوند و جمعی مرکب از قاضی و دادستان آمدند و در یک برهه، همه را محاکمه کردند و حکم صادر شد.»

جمعی که رازینی به آن اشاره دارد، در قاموس زندانیان سیاسی و جان‌بدربردگان از آن محاکمه‌های چند دقیقه‌ای، “هیئت مرگ” خوانده می‌شود.

علی رازینی، از مقامات سابقه‌دار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دادن دستور تجدید محاکمه زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ را از روشن‌بینی‌ها و معجزات "امام" خوانده است.

علی رازینی، از مقامات سابقه‌دار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، دادن دستور تجدید محاکمه زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ را از روشن‌بینی‌ها و معجزات “امام” خوانده است.

علی رازینی، که در جمهوری اسلامی به مقام ریاست دادگاه ویژه روحانیت هم رسید و اکنون عضو مجلس خبرگان نیز هست، در مصاحبه با فارس می‌گوید که خمینی در دوره آخر زندگی‌اش دست به چند عمل زد تا مسیر آتی حرکت حکومت را روشن کند: حکم ارتداد سلمان رشدی، کاری که به گفته رازینی منجر به مقابله فرهنگی با غرب شد، بازنگری قانون اساسی و منتفی کردن شورای رهبری، برکناری آیت الله منتظری و سرانجام حکم تعیین تکلیف زندانیان سیاسی.

علی رازینی در مصاحبه با فارس منکر مشارکت خود در محاکمات سال ۱۳۶۷ می‌شود، در حالی که بازماندگان کشتار ۶۷ به حضور فعال او در آن محاکمات شهادت داده‌اند.

سابقه مشارکت رازینی در قتل زندانیان سیاسی به سال ۱۳۶۰ در استان خراسان برمی‌گردد. خود او در مصاحبه با فارس به این نکته اشاره می‌کند و می‌گوید: «من در سال ۶۰ به عنوان حاکم شرع به بجنورد رفتم، مسئولین فرهنگی آن شهر به من اعلام کردند که ۸۰ الی ۹۰ درصد از جوانان این شهر گروهکی هستند و ۲۰ درصد حزب­‌اللهی و بی­‌خط. بجنورد از مناطقی بود که منافقین زودتر از ۳۰ خرداد جنگ مسلحانه را در آنجا شروع کردند. وقتی ۵ نفر محاکمه و اعدام شدند قضیه تمام شد.»

مأموریت بعدی رازینی در مشهد بوده است، جایی که در آن حکم اعدام چند دختر را صادر می‌کند.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter