English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«ابو حر» و سه مدافع حرم به اتهام اخاذی بازداشت شدند

آذوح: «ابو حر» که عکس او در کنار «ابو عزرائیل» به عنوان یکی از مدافعان حرم در خبرگزاری صدا و سیما منتشر شده بود، به اتهام اخاذی و جعل اسناد سپاه پاسداران، همراه با سه مدافع دیگر حرم در مشهد دستگیر شد.

قاضی حسن حیدری به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است فردی با نام مستعار «ابو حر» همراه با سه نفر دیگر از مدافعان حرم یک سایت جعلی برای ثبت نام مدافعان حرم راه انداخته بودند. به گفته معاون دادستان مشهد، جاعلان با به دست آوردن مشخصات افراد کلاهبرداری و اخاذی می‌کردند.

فردی که با نام مستعار «ابو حر» شناخته می‌شود، پیش از این در خبرگزاری صدا و سیما و برخی از خبرگزاری‌های نزدیک به نهادهای اطلاعاتی به عنوان یکی از اعضای گردان‌های «امام علی» در سامرا و از یاران «ابو عزرائیل» معرفی شده بود. عکس‌هایی هم از او در عراق در کنار مدافعان حرم منتشر شده بود.

ایوب آل ربیع یا ایوب فالح الربیعی که به «ابو عزرائیل» شهرت دارد یکی از فرماندهانِ بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) است که در نبردهایی که با داعش در استان صلاح‌الدین اتفاق افتاد شرکت داشته است. او در سفری به مشهد، با فرد دستگیر شده با نام مستعار «ابو حر» آشنا شد.

این فرد تصاویری از خودش و ابو عزرائیل را در مناطق تفریحی طرقبه و شاندیز مشهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

قاضی حسن حیدری به خبرگزاری ایرنا گفته است: «از این متهمان پرونده اسناد و احکام جعلی سپاه به دست آمده. طی استعلام‌های صورت گرفته از سپاه پاسداران مشخص شد که این افراد هیچ سابقه‌ای به عنوان مدافع حرم نداشته و به هیچ وجه بعنوان مستشار نظامی به خارج از کشور اعزام نشده‌اند و تمامی اسناد آنان در این رابطه جعلی است.»

فردی که معاون دادستان مشهد او را به عنوان جاعل اسناد سپاه معرفی می‌کند، در شبکه تلگرام و در اینستاگرام عکس‌ها و فیلم‌هایی از سفرش به عراق را همراه با خاطره‌هایی از جنگ منتشر کرده بود.

معاون دادستان مشهد اما می‌گوید این خاطرات همه جعلی بوده است.

اردیبهشت سال جاری یادواره‌ای هم در دانشگاه حکیم سبزواری با عنوان «از حرم تا بهشت» برگزار شد. ابو حر در این مراسم حضور داشت و سخنرانی هم کرد.  سایت رسمی این دانشگاه از او به عنوان یکی از رزمندگان سرشناس مدافع حرم نام برده.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter