English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

50 کارشناس جمهوریخواه: ترامپ به دلیل نادانی صلاحیت پست ریاست جمهوری را ندارد

آذوح: پنجاه کارشناس امنیت ملی وابسته به حزب جمهوریخواه که طی دوران زمانداری خود پست‌های کلیدی را بر عهده داشتند روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده هشدار دادند که دونالد ترامپ به دلیل نادانی و عدم کفایت سیاسی صلاحیت برای پست ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

کارشناسان جمهوریخواه هشدار دادند، اگر ترامپ انتخاب شود او خطرناکترین رئیس جمهوری آمریکا خواهد بود و امنیت ایالات متحده را به مخاطره خواهد انداخت.

امضاکنندگان این نامه سرگشاده کسانی هستند که از زمان نیکسون تا جورج بوش دوم پست های متعددی را در کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا به عهده داشته و دارای تجربه های زیادی در زمینه سیاست خارجی ایالات متحده هستند.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، امضا کننده‌گان حمهوریخواه در حالی که هیچ کس را برای رای دادن به هیلاری کلینتون تشویق نکرده‌اند، اما تاکید کردند:«هیچ یک از ما به دونالد ترامپ رای نخواهیم داد».

امضا کنندگان در این نامه تاکید کردند که ترامپ به دلیل عدم کفایت و آمادگی لازم برای به عهده گرفتن پست فرماندهی کل نیروهای مسلح آمریکا را ندارد.

این 50 شخصیت با اشاره به اینکه ترامپ حتی از قانون اساسی ایالات متحده آگاه نیست، تاکید کردند، اگر ترامپ برای پست ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، این کشور جایگاه معنوی خود را در جهان از دست خواهد داد.

کارشناسان افزودند:«ترامپ نسبت به امور بین المللی «نادان»، تمایلی به بحث و تبادنظر و پرس و جو در باره مسائل مختلف ندارد و متاسفانه بر خود کنترل ندارد و نمی تواند انتقاد دیگران از خودش را تحمل کند».

مایکل هیدن، مدیر سابق سازمان جاسوسی (CIA) در دوران جورج دبلیو بوش، جان نگروپونته، مدیر سابق آژانس امنیت ملی و شخص دوم وزارت خارجه در همان دوران و اریک ادلمن، مشاور سابق امنیت ملی، دیک چنی، معاون رئیس جمهوری جورج دبلیو بوش و رابرت زولیک، دیپلمات سابق و رئیس سابق بانک جهانی آمریکا از شخصیت های امضاء کننده این نامه بودند.

واکنش ترامپ به 50 کارشناس حزب جمهوریخواه

از سوی دیگر دونالد ترامپ در واکنش به این نامه طی بیانیه ای نوشت: «امضاکنندگان این نامه همان کسانی هستند که مردم آمریکا باید از آنها بپرسند چرا وضع جهان چنین به هم ریخته، و ما از آنها متشکریم که پا پیش گذاشته‌اند تا همه مردم در کشور ما بدانند چه کسی مسئول اوضاع خطرناک فعلی جهان است».

وی افزود:«این افراد چیزی بیش از نخبگان شکست خورده واشنگتن که قصد چسبیدن به قدرت را دارند نیستند و وقت آن است به خاطر اقداماتشان مسئول شناخته شوند».

ترامپ این افراد را مسئول حمله به عراق و عامل بوجود آمدن داعش دانست.

گفتنی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز پیشتر گفته بود که دونالد ترامپ صلاحیت گرفتن پست ریاست جمهوری آمریکا را ندارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter