English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توافق بعد از ۱۷ روز اعتصاب کارگران ترانسفو زنجان

آذوح: بعد از ۱۷ روز اعتصاب و تحصن کارگران شرکت ایران ترانسفو زنجان توافقنامه ۶ ماده‌ای تنظیم و قرائت شد.

بنا به خبری که صفحه فیسبوک ایران ترانسفو منتشر کرده است، امروز سه‌شنبه ۱۹ مردادماه ۹۵، بعداز ۱۷ روز اعتصاب و تحصن کارکنان این شرکت، توافقنامه‌ای بین نماینده کارگران و کارفرما منعقد و قرائت شد.

این صفحه فیسبوک شرکت ایران ترانسفو زنجان که خبرها، تصاویر و فیلم‌های اعتراضات کارگران را منتشر می‌کرد مواد توافقنامه را منتشر نکرده است؛ اما کارکنان شرکت در اعتصابات خود «بازگشت به کار کارگران اخراج شده» و «توقف سیاست‌های کوچک‌سازی کارخانه» را مطرح می‌کردند.

اعتراض کارگران شرکت ایران ترانسفو زنجان در واکنش به عملکرد شرکت مبنی بر برنامه‌ریزی برای کوچک‌سازی کارخانه صورت می‌گرفت؛ کارگران می‌گویند با تغییر ساختار کارخانه، امنیت شغلی، نوع قرادادها و سایر مزایای حقوقی‌شان نیز تغییر می‌کند.

کارگران معترض می‌گویند کارفرمای جدید این شرکت علی‌رغم افزایش دوبرابری سهام کارخانه، قصد دارد تا بازهم به کوچک‌سازی کارخانه ادامه دهد و مستقلات آن را در تهران به فروش برساند.

سال گذشته ۳۰ درصد از سهام کارخانه به صورت اقساطی به بخش خصوصی واگذار شد و حالا کارفرمای بخش خصوصی قصد دارد تا با کوچک‌سازی کارخانه به بهره‌وری بیشتری برسد؛ که در مقابل اما این اقدام کارفرما موقعیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند. کارگران می‌گویند سیاست‌های کوچک‌سازی کارفرما باعث شده است تا از بابت تامین آینده شغلی خود احساس نگرانی کنند.

در سال ۹۴ سازمان خصوصی‌سازی، سهام این شرکت را به شرکت صنعت و تجارت آداک واگذار کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter