English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دادستان مشهد خواهان برخورد قضایی با وزیر ارشاد شد

آذوح: دادستان مشهد می‌گوید انتقاد وزیر ارشاد از لغو کنسرت‌های مجوزدار در خراسان رضوی، تشویش اذهان عمومی و مجرمانه است. علی جنتی به تازگی گفته که قوه قضائیه با لغو کنسرت‌ها در این استان برای خود هزینه درست می‌کند.

هفته گذشته مقام‌های قضائی استان خراسان رضوی بار دیگر جلوی اجرای یک کنسرت موسیقی را که پس از دریافت مجوز از اداره محلی ارشاد قرار بود ۱۵ مرداد در شهر سبزوار برگزار شود گرفتند.

تکرار جلوگیری از اجرای کنسرت‌های موسیقی در این استان با انتقاد وزیران کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی و واکنش تند مقام‌های قضایی به آنها روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد چهارشنبه، بیستم مرداد ادعا کرد که وزارت ارشاد برای اجرای کنسرتی مجوز داده که در آن ملاحظات قانونی رعایت نشده و باید پاسخگوی قوه قضائیه باشد.

اتهام نشر اکاذیب به وزیر ارشاد

صادقی با بیان این‌که اگر دستگاه قضائی پیشتر با تخلف از قانون برخورد می‌کرد وضعیت امروز چنین نمی‌بود گفت: «امروز به‌جای اینکه ما مطالبه و از وزیر سؤال کنیم وی می‌گوید دستگاه قضا برای خود هزینه ایجاد می‌کند!»

اشاره او به سخنان چند روز پیش علی جنتی است که گفته بود لغو این کنسرت‌ها در خراسان رضوی "به دلایل واهی" بوده و قوه قضاییه با این کارها برای خود هزینه درست می‌کند.

دادستان مشهد سخنان وزیر ارشاد را مجرمانه خوانده و گفته است: «حداقل جرمی که اظهارنظر وزیر دارد این است که این گفتار تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.»

به گزارش خبرگزاری ایسنا، جنتی در حاشیه نشست یک‌شنبه ۱۷ مرداد هیئت دولت تاکید کرد که خراسان رضوی "جزیره‌ای جداگانه" نیست که در آن برای اجرای کنسرت خارج از قواعد سراسر کشور عمل شود.

ممنوعیت اجرای کنسرت در خراسان رضوی

دادستان مشهد چند روز پیش تصریح کرد که در مورد "محتوا، اجرا و نحوه حضور شرکت‌کنندگان" در کنسرت‌ها گلایه‌هایی از سوی مردم، حوزه علمیه و برخی علما وجود داشته و دادگستری استان خراسان رضوی تصمیم گرفته "تا برای پیشگیری از آسیب‌های موجود، فعلا کنسرت‌ها اجرا نشوند".

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده استانی ولی فقیه زمانی گفته بود اجرای موسیقی زنده در حرم امام هشتم شیعیان حرام است و کل شهر مشهد جزو حریم حرم محسوب می‌شود.

وزیر ارشاد می‌گوید اگر وضعیت خاص شهر مشهد را هم بپذیریم این پرسش باقی می‌ماند که چرا مسئولان قضائی در اجرای کنسرت در دیگر شهرهای استان نیز دخالت می‌کنند؟

وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی نیز لغو کنسرت‌ها توسط دستگاه قضایی را "هزینه‌بر" خوانده و گفته که درباره این موضوع نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته است.

بی‌اعتنایی به مجوز ارشاد

به گفته‌ی وزیر ارشاد میزان لغو کنسرت‌ها در سراسر کشور به یک درصد هم نمی‌رسد اما این رویه در استان خراسان "زیاد تکرار شده" است.

او افزود، این‌که پیش از برگزاری کنسرت با این استدلال که در آن شئون اخلاقی رعایت نمی‌شود، جلوی برنامه گرفته شود قابل قبول نیست.

دادستان مشهد در واکنش به چنین اظهاراتی خطاب به مسئولان دولتی گفت: «شما برای اینکه ما را در برابر مردم قرار دهید، بدون مجوز اقدام به فروش بلیط می‌کنید و می‌گویید دادستانی کنسرت را لغو کرده است، این‌ها بد اخلاقی‌هایی است که بایستی با دستور رئیس دادگستری خراسان رضوی با آن برخورد کرد.»

در ادامه این کشمکش‌ها، علی مظفری، مدیرکل دادگستری خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۹ مرداد تاکید کرد که مقام‌های قضائی این استان تنها جلوی برگزاری برنامه‌های "ناسالم" را می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا مظفری با تاکید بر این‌که لغو کنسرت‌ها هیچ هزینه‌ای برای نظام ندارد گفت: «تا زمانی که این برنامه‌ها سالم برگزار نشود جلوی اجراها را خواهیم گرفت و مجوز اداره ارشاد نیز مانع عملکرد دستگاه قضایی نخواهد شد.»

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter