English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روسیه از استقرار سامانه موشکی اس-۴۰۰ در کریمه در مرز با اوکراین خبر داد

آذوح: دو روز بعد از انتقادات رئیس جمهوری روسیه و آماده باش نیروها در اوکراین، کرملین از استقرار سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رسانه های روسیه این خبر را به نقل از وزیر دفاع آن کشور داده اند. این در حالی است که تنش بین روسیه و اوکراین در دو روز اخیر افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه دولت اوکراین را به "اقدامات تروریستی" متهم کرد. او ضمن این که خبر داد دو مامور روسی در درگیری با ماموران اوکراینی در کریمه کشته شده اند، گفت اوکراین ب دنبال برنامه‌ریزی عملیات تروریستی در این شبه‌جزیره است.

شبه جزیره کریمه که در جنوب اوکراین قرار دارد، توسط نیروهای روسیه در سال ۲۰۱۴ اشغال شد و سپس در یک همه پرسی، این منطقه به خاک روسیه اضافه شد.

بعد از اظهارنظر پوتین، روز پنجشنبه دولت اوکراین اتهامات روسیه را رد کرد و اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور که در طول مرز کریمه مستقیر هستند به حالت آماده باش در آمده اند.

سامانه موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ که به نام "پیروزی" در روسیه شناخته می شود، نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است و بنا بر ادعای سازنده آن، قادر به تشخیص ۱۰۰ هدف به طور هم‌زمان و درگیر شدن با ۱۲ هدف به طور هم‌زمان از محدوده ۴۰۰ کیلومتری است.

آمریکا از دو طرف خواسته است که برای کاهش تنش ها تلاش کنند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter