English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

راه‌آهن اورمیه – مراغه؛ وعده‌ای که بهانه کمبود بودجه ۱۵ ساله شد!

آذوح: راه آهن اورمیه - مراغه به طول 185 کیلومتر در پنج قطعه در سال 80 آغاز شده است که متاسفانه با گذشت بیش از 15 سال وعده‌های مسئولان محقق نشده است.

به گزارش یول‎پرس، عملیات اجرایی راه آهن اورمیه – مراغه از سال ۸۰ به طول ۱۸۵ کیلومتردر پنج قطعه آغاز شده و روند اجرای آن هنوز به پایان نرسیده و وعدهای مسولین ۱۵ ساله و انتظار مردم آذربایجان غربی ۲۳ ساله شده و مردم این استان و اورمیه همچنان منتظر شنیدن سوت قطار هستند.

با گذشت بیش از ۱۵ سال روند اجرای راه آهن اورمیه – مراغه تنها به ایستگاه میاندوآب و مهاباد رسیده است و اما اتمام این پروژه مهم و ملی چشم انتظار تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی است.

استان آذربایجان غربی با داشتن ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک و همسایه بودن با سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق نیازمند راه آهن، آزادراه، بزرگراه است ، که بتواند روابط بین المللی و بازرگانی و جذب توریسم را افزایش دهد ولی متاسفانه این ظرفیت بالقوه با مشکلاتی نظیر کمبود بودجه و اعتبارات دست و پنجه نرم می کند.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت این طرح ملی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با توجه به اینکه بنده عضو کمیسیون عمران دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستم به طور جد و ویژه پیگیر وضعیت این پروژه هستم.

سید هادی بهادری ادامه داد:رییس جمهوری و دولت برای اتمام پروژه راه آهن اورمیه – مراغه عزم جدی دارد و به درخواست دولت، بودجه ادامه احداث خط راه آهن مراغه به اورمیه از صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود که این مهم نیازمند موافقت مقام معظم رهبری است که طرح در کاگروه های بیت رهبری در حال پیگیری است که در صورت تصویب راه آهن مراغه – ارومیه با شتاب بیشتری روند تکمیلی را طی می کند.

وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار، می توان به انتظار ۲۳ ساله مردم آذربایجان غربی پایان داد و راه آهن را به اورمیه وصل کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مقرر شده طرح راه آهن ۵ استان کشور در دولت یازدهم به صورت ویژه تکمیل شود و اگر بودجه ۲ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اتمام این ۵ پروژه راه آهن اختصاص یابد شاهد اتمام راه آهن اورمیه – مراغه خواهیم بود.

بهادری خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهر سازی برای بازدید و حل مسائل و مشکلات راه آهن اورمیه بزودی به این استان سفر خواهد کرد.

پروژه راه آهن اورمیه – مراغه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در ادامه این گزارش ، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در حاشیه بازدید از روند ساخت و تکمیل پروژه خط راه آهن سراسری اورمیه –مراغه با اشاره به اینکه پروژه راه آهن اورمیه –مراغه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: در حال حاضر نیزعملیات احداث قطعات باقی مانده آن در حال انجام است و کارگاههای ساخت در مسیرریل و ایستگاه ها فعال هستند.

وی تاکید کرد: با تخصیص اعتبار پروژه ملی راه آهن مراغه – اورمیه تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

تقی کهوریان با بیان اینکه برای اتمام و بهره برداری از این پروژه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است گفت: در بازدید از مسیر خط راه آهن و ایستگاههای میاندوآب، مهاباد، نقده و اورمیه حجم عملیات باقی مانده و نواقصات موجود درایستگاههای میاندوآب و مهاباد بررسی شده که با تخصیص اعتبار،تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون امورعمرانی استاندار با اشاره به اینکه اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد در دستور کار دولت قرار گرفته است افزود: با توجه به حجم پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه راه آهن اورمیه –مراغه امیدواریم با اختصاص اعتبار مورد نیازتا سال آینده شاهد بهره برداری از این شبکه حمل ونقل ریلی در آذربایجان غربی باشیم.

تقی کهوریان در پایان به وضعیت ایستگاه مهاباد اشاره کرد و گفت:ایستگاه مهاباد در مراحل نهایی ریل‌گذاری به سر می برد و بزودی به بهره برداری خواهد رسید و ایستگاه اورمیه نیز کارهای زیرسازی مسیر خط راه آهن تکمیل شده و فقط عملیات ریل گذاری مانده است که با تامین اعتباردر آینده نزدیک آرزوی مردم این استان محقق می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter