English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هافینگتون پست: افزایش شمار ایرانیان دو تابعیتی در زندان های ایران

آذوح: رسانه ها در آمریکا و بریتانیا در مورد بالا رفتن شمار ایرانیان دو تابعیتی که پس از سفر به ایران با اتهام های جاسوسی و اقدام برای براندازی نرم مواجه می شوند هشدار داده اند.

به گزارش هافینگتون پست، شمار شهروندان غربی که توسط دولت ایران بازداشت و در زندان اوین حبس شده اند رو به افزایش است. بنا به این گزارش، مقام های ایران یا از تابعیت دو گانه اشخاص برای گرفتن امتیازهای اقتصادی، مالی، و سیاسی استفاده می کنند، و یا آنها را به عنوان مهره هایی نگه می دارند که با ایرانی های زندانی در کشورهای غربی مبادله شوند.

در میان شهروندان غربی ایرانی تبار، در حال حاضر چهار بریتانیایی ایرانی تبار در زندان های کشور در حبس بسر می برند، از جمله نازنین زاغری که در فروردین ماه سال جاری در فرودگاه امام خمینی و هنگام بازگشت به بریتانیا دستگیر شد.

سپاه پاسداران که در بازداشت نازنین زاغری نقش داشت، او را به مشارکت در پروژه‌های "براندازی نرم" متهم کرده و از او به عنوان یکی از "سرشبکه‌های اصلی موسسات معاند" نام برده است. همسر خانم زاغری، ریچارد رتکلیف، اتهامات مطرح شده را به شدت رد کرده و آنها را جنون آمیز خواند.

در همین حال خانم ترزا می، نخست وزیر بریتانیا، در تماسی تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در باره هر چهار نفر، از جمله نازنین زاغری رتکلیف که هم اکنون ۱۳۳ روز در حبس بسر برده، صحبت کرد و خواستار آزادی فوری آن ها شد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter