English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"ایران خودرو" و پدیده ای به نام "آریسان"/ خودرویی برای نزدیک شدن به مرگ

سال گذشته عدم خرید مردم از تولیدات شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو این دو شرکت را در آستانه ورشکستگی قرار داده بود و این مشکل با تدبیر دولت مردان به راحتی حل شد و مردم را با وام های بالای 20 درصد به خرید محصولات انباشته شده این دو شرکت کرد.

به گزارش نصر، اما باید دید در قبال پرداخت این همه پول از سوی خریداران به تولید کنندگان این خودروها محصولی در خور توجه به آنها تحویل داده شده است؟

 جوانی 35ساله بود در این خصوص مشکلی برایش پیش آمده بود که تنها رسانه را محلی مناسب برای بیان آن پیدا کرد، این جوان در نامه خود آورده است:

اسفندماه سال گذشته به دلیل بیکاری تصمیم گرفتم خودروی آریسان از شرکت ایران خودرو خریداری کنم و با کار بارکشی امورات زندگی خود را بگذرانم ، برای این هدف به نمایندگی ایران خودرو رفته و نسبت به ثبت نام اقساطی این خودرو اقدام کردم.

مبلغ 6 میلیون به صورت نقدی و تعداد 8 قطعه چک 323 هزارتومانی در وجه شرکت ایران خودرو پرداختم که مجموع پرداختی به مبلغ 33 میلیون تومان می رسید و قرار شد خودرو در عرض یک هفته با مدل سال 95 به اینجانب تحویل نمایند در حق انصاف مسئولان نمایندگی با گشاده رویی تمام اینجانب را تحویل گرفتند و با تحویل به موقع خودرو وفای عهد نمودند اما همه مشکلات بنده بعد از تحویل گرفتن خودرو آغاز شد.

ایراد اولی که این تولید ملی داشت بلند شدن از زمین بود و برای اینکه زمینه مشکلات بعدی نشود سریعا به نماینگی مراجعه کردم و نمایندگی طبق معمول با گشاده رویی پاسخگو بود اما پاسخش مشکل بنده را حل نمی کرد گفتند که این مشکل تنها مختص خودروی شما نیست برنامه نرم افزاری می خواهد که 6 ماه است از تهران برایمان ارسال نشده و باید منتظر بمانید.

دومین مشکل خودرو برخورد لاستیک سمت راست به گلگیر بود که باعث سائیدگی لاستیک می شددر مقابل عنوان این مشکل هم گفتند که این ایراد از طرف کارخانه هست و باید به دفتر منطقه ای شمالغرب مراجعه کنم که جواب نمایندگی منطقه ای هم بعد از بازدید از خودرو این بود که تشریف ببرید ما زنگ می زنیم که تا این لحظه تماس نگرفته اند.

متاسفانه این مشکل بنده و خانواده ام را دیشب در جاده اهر به تبریز به نابودی می کشاند که خدا خودش کمک کرد و زنده ماندیم هنوز هم  صدای جیغ و فریاد دخترم در گوشم هست.

ترمز قطع شده بود ترمز دستی هم کار نمی کرد و ABS خودرو کلا از کار افتاده بود و سنسور نداشت با هزاران زحمت دوباره به نمایندگی مراجعه کردم که سنسور را تعویض کردند و طبق گفته کارشناس چون ABS کار نمی کرد و مستقیم با لنت ها عمل می کرد پمپ ترکیده بود  که نمایندگی اظهار کرد پمپ نداریم و باید درخواست کنیم برایمان بفرستند.

به غیر از اینها بلبرینگ و اکسل و صفحه دیسک خودرو هم ایراد داشت که بعد از مراجعه به نمایندگی و انعکاس این مشکل به تهران، از تهران زنگ زدند که این مشکل برای همه خودرو های آریسان هست که به نماینگی باید مراجعه کنیم.

از موقع تحویل تا کنون که پنج ماه می گذرد خودروی صفر بیش از ده مورد مشکل اساسی داشت چراغهای خودرو هنگامی که به راست دور می زدیم خاموش می شد موقع روشن بودن کولر شتاب بکلی از بین می رفت و روزی که می خواستم عرض خیابان را دور بزنم چون کولر روشن بود تا نصف خیابان به زحمت رفتم و چون نتوانستم به موقع رد شوم خودروی دیگری از خط مخالف آمد و به من زد.

یکبار که باری به وزن 600 کیلو زدم ازکمک فنر ها صدایی آمد و موقع حرکت لاستیک به گیلگیر گیر کرد و نتوانستم حرکت کنم سریعا خالی کردم و دیگر بار نزده ام.

در عرض 6 ماه سه ماه فقط در نمایندگی ها سرگردان بوده ام مشکلی که داشت به نمایندگی خودم رفتم و گفتند که برنامه این مشکل فقط در نمایندگی والی هست بعد از مراجعه به آنجا بنده را حتی به داخل هم راه ندادند و عنوان کردند که اینجا تعمیر وانت نداریم فقط سواری ها را سرویس می کنیم مرا به نمایندگی امنیت پرست فرستادند که آنجا هم اعلام کردند که برنامه این مشکل را نداریم.

به دفتر منظقه ای مراجعه کردم گفتند که برای ارزیابی این مشکل کارشناس باید باشد که 3 روز در ماموریت شهرستان هست و خودرو باید در نمایندگی بماند.

حال با اینهمه دوندگی و تحمل مشقت ها و عدم نتیجه گیری به شما مراجعه کرده ام که این مشکل بنده و هزاران نفر را در بگین تا شاید مسئولین نا آگاه به مشکلات ایران خودرو و وزارت صنایع از مشکلات خریداران اگاه شوند شاید به این سر در گمی ها پایان بخشند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter