English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نادر قاضی‌پور: “تنها گرد و غبار معادن نصیب مردم آذربایجان غربی می‌شود”

آذوح: نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه بیشتر استخراج کنندگان معادن آذربایجان‌غربی غیر بومی هستند و تنها گردو غبار آن نصیب مردم استان می‌شود.

به گزارش یول‌پرس، نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت معادن آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اظهار داشت: این استان از بیشترین انواع معادن اعم از طلا و سنگهای قیمتی برخوردار است.

نادر قاضی‌پور تصریح کرد: متاسفانه به سبب اینکه در کنار معادن آذربایجان‌غربی کارخانجات فرآوری استخراجات ایجاد نشده است نمی‌توان از این ثروت خدادادی بهره لازم و کافی را برد.

وی گفت: مسئولان بایستی پروانه‌های استخراج از معادن را به نام افراد بومی استان صادر کنند تا با ثبت شرکت‌ها در آذربایجان‌غربی، عوارض و درآمدهای آن نصیب این استان شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر استخراج کنندگان معادن آذربایجان‌غربی غیر بومی هستند و تنها گردو غبار آن نصیب مردم استان می‌شود.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون بیشتر استخراجات معادن آذربایجان‌غربی خام فروشی می‌شود که این به ضرر منطقه و تنها به منفعت صاحبان معادن است.

قاضی‌پور خاطر نشان کرد: در صورتی که تنها در کنار بخشی از معادن آذربایجان‌غربی کارخانجات فرآوری ایجاد شود در گام نخست ده‌ها هزار نفر تحصیلکرده بیکار مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت: چنانچه در کنار همه معادن آذربایجان‌غربی کارخانجات فرآوری استخراجات معادن ایجاد شود مشکلی به نام بیکاری در آذربایجان‌غربی وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم اورمیه در مجلس شورای اسلامی نمک دریاچه اورمیه را از مهم‌ترین منابع آذربایجان‌غربی برشمرد و بیان کرد: به جای اینکه به برداشت و استخراج فنی و علمی نمک دریاچه اورمیه پرداخته شود فاضلاب شهر روانه دریاچه می‌شود که باید جلوی این اقدام غیر کارشناسی را گرفت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter