English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ویکلی استاندارد: آمریکا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به ایران داده است

آذوح: بنا به اظهارات یک مقام دولت آمریکا، کمتر از دو ماه پس از آن که ایران در ماه ژانویه سال جاری معادل ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد از آمریکا دریافت کرد، واشنگتن یک میلیارد و ۳۰۰ میلون دلار دیگر نیز پول نقد به ایران داده است.

به گزارش "ویکلی استاندارد"، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به این نشریه گفته است که رقم فوق قبل از ۱۷ مارس تحویل داده شد و باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده در چهارم ماه اوت هنگامی که درباره ۴۰۰ میلیون دلار اولیه توضیح می داد، تصریح کرد که پرداخت پول به ایران ناگزیر باید به صورت نقدی انجام شود، چرا که به گفته او "ما با ایران مراودات بانکی نداریم ... و نمی توانیم پول را حواله کنیم."

ویکلی استاندارد در ادامه می نویسد، تا هفته گذشته، دولت اوباما حتی پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار را تایید نکرده بود و تنها هنگامی واکنش نشان داد که روزنامه وال استریت جورنال از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار نقد اولیه و همزمانی آن با آزادی پنج شهروند آمریکایی زندانی در ایران خبر داد. وزارت خارجه آن زمان گفت که این همزمانی اتفاقی بوده است.

به نظر می رسد که وزارت خارجه آمریکا در ماه مارس اعلام کرده که آن زمان یک میلارد و ۳۰۰ میلیون دلار نیز پرداخته شده است. در چهارم ماه فوریه اد رویس نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه ای به جان کری وزیر خارجه خواستار توضیح دقیق درباره توافق یک میلیارد و ۷۰۰ هزار دلاری با ایران شده بود.

در ۱۷ مارس گذشته، جولیا فریفیلد یک معاون وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به آقای رویس نوشته بود که "ایران ۴۰۰ میلیون دلار از مبلغ و همچنین حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به عنوان سود توافق شده را دریافت کرد."

خانم فریفیلد در نامه ماه مارس خود نوشته که این مبلغ بهره، از بودجه خزانه داری تامین شده است."

ویکلی استاندارد می گوید در بخش بودجه وبسایت این وزارتخانه اثری از این پرداخت نیست. وزارت خزانه داری آمریکا نیز به سئوال این نشریه در این زمینه پاسخ نداده است.

Voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter