English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

درگذشت دختر۱۲ساله افغانستانی در بیمارستان نمازی شیراز

آذوح: دختری ۱۲ ساله به نام لطیفه رحمانی تبعه کشور افغانستان که در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود عصر امروز در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

لطیفه رحمانی دختربچه ۱۲ ساله تبعه کشور افغانستان امروز به دلیل «ممنوع بودن عمل پیوند برای اتباع غیرمجاز در ایران» در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

لطیفه دختربچه افغانستانی از مشکل کبد رنج می‌برد و می‌بایستی عمل پیوند از پدرش به وی صورت می‌گرفت. اما پدرش می‌گوید که پزشکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل «غیر مجاز بودن» لطیفه و خانواده‎اش از این عمل سرباز زدند و لطیفه ۱۲ ساله جان باخت.

سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای ایران از قول پدر لطیفه نوشته که دلایل عدم انجام پیوند عضو در بیمارستان نمازی «غیر مجاز بودن خانواده»، «عدم تمکن مالی» و «نبود تخت خالی»  بوده است.

علی بهادری معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز اما گفته که لطیفه مبتلا به سیروز کبدی بوده  و کبدش از کار افتاده بود و با حال بسیار بد و وضعیت اضطراری  به بیمارستان مراجعه کرده بود و امکان پیوند کبد برای وی وجود نداشت.

وی در مورد عدم انجام پیوند عضو و اینکه کودک از اتباع غیرقانونی بوده گفته که «مسائل انسانی» در مورد این بیمار انجام شده و بیمار بستری و تحت مداوا قرار گرفته است.

از سوی دیگر پس از انتشار خبر فوت لطیفه محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از لزوم اصلاح «قانون ممنوعیت پیوند اعضا برای اتباع بیگانه» تاکید کرده و گفته که «در جایی که جان فردی در معرض خطر است نباید به صرف اینکه او تابعیت ایرانی ندارد از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به او امتناع کرد بلکه باید جنبه انسانی موضوع را نیز در نظر گرفت.»

خبرگزاری ایسنا هم گزارش داد که تیم پیوند بیمارستان نمازی دلیل «غیرمجاز بودن خانواده» را برای عدم انجام پیوند عضو این دختر رد کرده و اعلام کرده که به‌ دلیل سرعت سیر بیماری کبد در این کودک ۱۲ ساله، امکان پیوند فراهم نشد و هیچ «قصوری» در کار نبوده است.

دکتر سامان نیک‌اقبالیان عضو تیم پیوند این بیمارستان در توضیح فوت لطیفه رحمانی گفته که این کودک در ۱۸ مردادماه به بیمارستان نمازی منتقل و همان روز در بخش گوارش کودکان بستری شد. در ادامه روند درمانی، به علت بدتر شدن وضعیت لطیفه، به سرعت به بخش ICU کودکان منتقل شد.

به گفته این عضو تیم پیوند بیمارستان در مدت بستری گروه پیوند «چندین بار» در بخش ICU این کودک را معاینه کرده که از نظر پزشک معالج، به هیچ عنوان امکان پیوند وجود نداشت.

گفته می‌شود که ۳ میلیون تبعه مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند که نیمی از این تعداد دارای اقامت قانونی هستند و بقیه به صورت غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter