English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزیر دفاع: حضور هواپیماهای روس ربطی به مجلس ندارد

آذوح: وزیر دفاع ایران با تأکید بر لزوم استفاده هواپیماهای روسیه از پایگاه هوایی ایران در همدان گفت، این اقدام "بر اساس سیاست‌های کلی نظام" است و با "مصوبه شورای امنیت ملی و در سطح راهبردی" انجام می‌شود.

حسین دهقان در مورد استقرار جنگنده‌های روسی در پایگاه هوایی نوژه در همدان گفت، این اقدام در جهت مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) و "تروریست‌ها" در سوریه انجام می‌شود. وزیر دفاع ایران افزود، این تصمیم بنا بر درخواست سوریه و در راستای همکاری سه‌جانبه ایران، سوریه و روسیه گرفته شده است.

به موجب گزارش‌ رسانه‌های ایران، حسین دهقان در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی و این که حضور این هواپیماها باید در مجلس بررسی شود گفت: «این موضوع ارتباطی به مجلس ندارد.»

سردار دهقان در جمع خبرنگاران گفت: «تا هر زمان که لازم باشد به روس‌ها اجازه استفاده از پایگاه هوایی نوژه را خواهیم داد.»

وزیر دفاع می‌گوید، ایران هیچ پایگاهی را در اختیار روس‌ها قرار نداده و هواپیماهای روسی در صورت نیاز برای "برخی از تعمیرات جزئی، نشست و برخاست و حتی تسلیح" از پایگاه نوژه استفاده می‌کنند. او همزمان افزود: «اما اگر شرایط عملیاتی اقتضا کند بررسی و تصمیم‌گیری‌های لازم انجام خواهد شد.»

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مخالفت با استقرار این جنگنده‌ها در همدان گفته بود، این کار خلاف اصل ۱۴۶ قانون اساسی است. این اصل می‌گوید، استقرار هر گونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند برای استفاده‌های صلح‌آمیز ممنوع است.

اما وزیر دفاع ایران می‌گوید، این کار تصمیم نظام و شورای عالی امنیت ملی بوده و محدود به زمان مشخصی نیست و "تا هر زمان که لازم باشد اتفاق می‌افتد."

بیشتر بخوانید: روسیه: حمله به سوریه از پایگاه هوایی ایران نقض قطعنامه شورای امنیت نیست

فلاحت‌پیشه گفته است، ممکن است جمهوری اسلامی بر اساس بند یک اصل ۱۷۶ قانون اساسی تصمیم به استقرار جنگنده‌های روسی در همدان گرفته باشد. بر اساس بند یک این اصل، "تعیین سیاست‌های دفاعی ـ امنیتی کشور در محدوده سیاست‌های کلی تعیین‌شده از طرف مقام رهبری" بر عهده شورای عالی امنیت ملی است.

مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران پس از تأیید رهبر جمهوری اسلامی قابل اجرا می‌شود.

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter