English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گستاخی بیسابقه ی برنامه ی تلویزیونی ایران: آذربایجان غربی متعلق به کردهاست، بژی کورد، بژی کوردیستان!!!+ ویدیو

آذوح: مدتها پیش از این زمزمه ی همکاری نهادهای امنیتی ایران با برخی گروهکهای تروریستی کرد در منطقه به گوش می رسید و گزارشات رسیده از موافقت ضمنی رژیم ایران با ادعاهای واهی ارضی این گروهکها در آذربایجان غربی خبر می داد.

در سال گذشته چندین بار در رسانه های تصویری و نشریات دولتی این امر دیده شده و به دفعات نسبت به خاک آذربایجان جنوبی تعرض گردید.

اما این بار رژیم ایران در اقدامی بیسابقه، با اختصاص نزدیک به 2 ساعت از برنامه ی تلویزیونی سراسری خود عملا به تریبون گروهکهای تروریستی کرد تبدیل شده و از اسلحه، پرچم و کردستان شمالی سخن گفت!

به گزارش آذوح در برنامه ی خندوانه که به تازگی در هفته ی گذشته پخش گردید چنان فضایی به وجود آمد که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بیسابقه بوده و نشان از سیاستگذاری گسترده ی مسئولان حکومتی در این راستا دارد.

برای مشاهده ی بخشهایی از این برنامه از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1020452768008644/

https://youtu.be/Z4ndduaNpn8

تقریبا تمامی حاضرین، زن و مرد و کودک، در استودیو لباس کردی به تن دارند. مجری هم لباس کردی به تن دارد. مهمان برنامه نیز لباس کردی بر تن دارد. حتی هنرپیشه ی سینما که در برنامه حضور می یابد هم لباس کردی بر تن دارد اما آیا در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تا به حال نمونه ای مشابه برای ترکها وجود داشته؟ آیا اجازه ی این کار وجود دارد!؟

برنامه به گونه ای طراحی شده و دکوراسیون نیز به طریقی چیده شده که بایستی تاکید کرد: "اشتباه نکنید! اینجا یکی از شبکه های تلویزیونی اقلیم کردستان عراق یا تلویزیونهای ماهواره ای کردی نیست. اینجا تلویزیون سراسری ایران است!

مجری برنامه در معرفی حاضران در سالن آن ها را از ساکنان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بیان کرده و به دفعات زار می زند: بژی کردستان. به ادعای این مجری مانقورت(رامبد جوان)، آذربایجان غربی هم جزئی از کردستان و کردنشین است. این ادعا، رذالت و دروغی است که پیش از این تنها بر زبان گروهکهای تروریستی کرد جاری می شد اما چند وقتی است که رژیم ایران هم این حرف احمقانه را تکرار می کند.

در حالی که نوشتن به زبان مادری، نامگذاری اماکن به ترکی و حتی نامگذاری کودکان  با اسامی ترکی برای ما ناممکن بوده و جرم به حساب آمده، ولی در همین رژیم می توان به زبان کردی در برنامه ای سراسری با خطی خوش شعر نوشت؛ و بازداشت نشد!

مهمان برنامه، یک کرد است و نامش نادر کریمیان سردشتی. مجری برنامه هم به صورت کاملا اتفاقی!! هر بار که وی را مخاطب قرار می دهد نامش را کامل می گوید و با تاکید بر "سردشتی". لازم به ذکر نیست که سردشت، ساری داش، یکی از شهرهای آذربایجان غربی است

با جلوتر رفتن برنامه، نیت اصلی سازندگان و عوامل پخش بیشتر از قبل آشکار می گردد. مهمان برنامه تندیس یادبودی از سوی کردها به مجری تقدیم میکند. اما تندیس متعلق به چه کسی است؟! هژار موکریانی یا همان عبدالرحمن شرفکندی!!!!!

وی را متولد شرفکند از توابع بوکان(بئی کندی) در آذربایجان غربی دانسته اند. وی در دوران پهلوی در جمهوری مهاباد! به عنوان شاعر ملی کردستان! برگزیده شده است. بله، از شاعر ملی کردستان! آن هم از شهر مهاباد (سویوق بولاغ) واقع در آذربایجان غربی در برنامه ی تلویزیونی ایران تجلیل می شود.

آیا ما هم امکان داریم از شعرای ملی آذربایجان که در زمان حکومت شهید پیشه وری در آذربایجان جنوبی زندگی کرده اند یاد بکنیم؟ آیا اجازه هست در تلویزیون ایران نام وزیر معارف دولت ملی، محمد بی ریا را بیاوریم؛ و دستگیر نشویم؟!

آیا اجازه هست از بیجار و قروه که در اشغال و در داخل استان کردستان قرار گرفته اند به عنوان آذربایجان نام ببریم؛ و محکوم نشویم؟!

به گزارش آذوح در ادامه اما موضوع جالبتر می شود!

حال نوبت به رقص کردی رسیده و عده ای با لباس کردی و ساز و دهل مشغول اجرای موسیقی محلی اند. اما، این موسیقی نه تنها کردی نیست که رقص(یاللی) و موسیقی محلی و ملی ترکها در آذربایجان غربی به خصوص اطراف سولدوز در عملی شنیع و به دروغ، جعل گردیده و به کردها نسبت داده شده است. بعد از شهرها حالا نوبت به موسیقی و رقص ترکی رسیده تا در این برنامه به کردها هدیه داده شود.

و اندکی بعد یکی از نقاط اوج رذالت سازندگان و مجریان پخش این برنامه را شاهدیم. جوانانی که رقص محلی ترکان سولدوز را جعل کرده و به جای رقص کردی جا زده اند از سوی مجری برنامه معرفی می گردند: جوانان موکریان مهاباد!!!

بعله!، در برنامه ی تلویزیونی سراسری ایران ادعاهای ارضی احمقانه ی گروهکهای تروریستی کرد را به شکل رسمی می شنوید.

موکریان یا استان مجعول کردستان شمالی، طرحی است که در طول سال‌های ۱۳۶۹، ۱۳۷۳، ۱۳۸۷، ۱۳۹۲ از سوی نمایندگان کرد در مجلس شورای اسلامی مطرح گردیده و هدف آن تشکیل استانی با مرکزیت شهر (سویوق بولاغ) مهاباد است. در این طرح تمامی شهرهای جنوبی آذربایجان غربی و حتی تا نزدیکی اورمیه به کردستان داده می شود.

بله، اینجا تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است!

و شاهکار این برنامه فرا می رسد! جایی که گروه موسیقی و رقاصان  حاضر در برنامه در توضیح رقص کردی! خود از اسلحه و پرچم سخن می گویند. در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران می توان آشکارا آمد و گفت: در رقص کردی فردی که در اول صف است در دستانش چهار چیز می گیرد: یکی دستمال است، یکی عصا است، و آن دیگری ها هم اسلحه و پرچم!!

این افراد صلح طلب! همراه با سازندگان برنامه و مجریان پخش تلویزیون ادعاهای ارضی گروهکهای تروریستی را در طول نزدیک به 2 ساعت از این برنامه مطرح کرده و نهایتا هم از اسلحه و پرچمشان می گویند...

قابل توجه ان که دو مجری برنامه به دفعات شعار بژی کردستان را سرداده اند، اما این کافی نبوده و شعار "بژی کورد" را هم اضافه می کنند.

آیا ما هم اجازه داریم در تلویزیون ایران شعار بدهیم: یاشاسین تورک؟؟؟

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که رسول رضوی، فعال ملی آذربایجان، تنها به دلیل حمایت از مسلمانان ترک اویغور(کشور چین) آن هم در راهپیمایی روز قدس، به 1 سال زندان محکوم گردید.

گفتنی است پخش این برنامه عملا رجزخوانی برای ملت ترک آذربایجان بوده و از نقشه ی شوم رژیم ایران و گروهکهای تروریستی کرد برای مبارزه با حرکت ملی آذربایجان و ملت ترک خبر می دهد.

تنها و تنها 3 راه در پیش رو موجود است:

1- سازندگان این برنامه ضمن عذرخواهی از ملت ترک آذربایجان، برنامه ای "کاملا مشابه" برای ترکهای ساکن در ایران ترتیب دهند. یعنی مجری، مهمان و تمامی حاضران با لباسهای ملی ترک حضور یافته، ذکر گردد که ساکنان از استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، همدان، زنجان، قزوین، کردستان، تهران، قم، مرکزی، فارس، خراسان، گلستان، گیلان و... آمده اند، موسیقی و رقص ترکی به دفعات اجرا گردد، ساز و آلات موسیقی ترکی نشان داده بشود، از شاعر ملی آذربایجان مرحوم محمد بی ریا(وزیر معارف پیشه وری) تجلیل گردد و گروه رقص ترکی از شهر سنندج(سینان داش) حضور یابند. یاشاسین آذربایجان به دفعات گفته شود و یاشاسین تورک هم از سوی مجریان ذکر گردد. تنها در این صورت است که می توان "باور" کرد نیت سازندگان خیر بوده است.

2- سازندگان برنامه و مسئولان صدا و سیمای ایران رسما عذرخواهی کرده، اشتباهات صورت گرفته در این برنامه به تفصیل گفته شده و تصحیح گردیده، مجریان برنامه عزل گشته و ادامه ی برنامه متوقف شود.

3- در صورت عدم اجرای یکی از دو راه قبلی، در حرکت ملی آذربایجان جنوبی اتفاقاتی خواهد افتاد که شاید بایستی خیلی قبلتر از این صورت می گرفت. تعیین تکلیف مهمانان زیاده خواه در سرزمینهای آذربایجان جنوبی و... بخشی از این اتفاقات است.

و برگزاری اعتراضات دهها هزار نفری در بسیاری از شهرهای آذربایجان جنوبی و حتی قشقای یورد در وقایع فیتیله و طرح نو آن هم در عرض چند ماه، از یاد ماموران امنیتی ایران نرود!

تنها چند ماه بعد، زمان انتخابات ریاست جمهوری است و فضای تبلیغات و.....

منتظر واکنش مسئولان حکومتی می مانیم.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter