English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا ۱.۳ میلیارد دلار دیگر به ایران پرداخت کرده است

آذوح: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تأیید کرد که ایالات متحده تنها دو روز پس از پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به این کشور پرداخت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، الیزابت ترودو، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۳ شهریور / ۲۴ اوت ضمن تأیید این خبر گفت که نمی‌تواند جزئیات بیشتری در مورد این پرداخت ارائه دهد.

به‌گفته ترودو، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در تاریخ ۱۹ ژانویه به ایران پرداخت شده است.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال در آغاز ماه اوت نوشته بود که واشنگتن روز ۱۷ ژانویه معادل ۴۰۰ میلیون دلار به ایران فرستاده است. بدین ترتیب پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دیگر به ایران تنها دو روز پس از این تاریخ صورت گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا کمتر از یک هفته پیش تأیید کرد که در ماه ژانویه گذشته برای آزادی اتباع زندانی خود در ایران، ۴۰۰ میلیون دلار به تهران پرداخت کرده است، اما آن را «باج‌خواهی» ندانست.

جمهوری‌خواهان آمریکا پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران را «باج دادن» به جمهوری اسلامی خوانده بودند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، پرداخت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در ۱۳ قسط ۹۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۹ دلار و ۹۹ سنت صورت گرفت و قسط آخر نیز حدود ۱۰ میلیون دلار بود.

این پرداخت‌ها زمانی صورت گرفته است که در روز ۱۶ ژانویه ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا و آلمان توافقنامه خود بر سر برنامه هسته‌ای ایران را به اجرا گذاشتند. این توافق تاریخی ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ در وین صورت گرفت.

Radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter