English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اعدام 19 نفر در ایران

آذوح: بر اساس صدور حکمی در دستگاه قضایی حکومت ایران، ١٢ زندانی در زندان مرکزی شهرستان کرج اعدام شدند.

١٢ زندانی به جرم مواد مخدر که به اعدام محکوم شده بودند،صبح امروز ششم شهریورماه در زندان رجایی شهر شهرستان کرج اعدام شدند.

سایت سازمان حقوق بشر در ایران نام ٩ تن از ١٢ نفر اعدام شدگان را به ترتیب"علی رضا مددپور"،"بهمن رضایی"،"آرمان بهرامی"،"علی رضا اسدی"،"محسن اسلامی"، "حسین بایرامی"،"مهدی رستمی"،"امیر سرخاه" و "علی رضا سرخاه" اعلام کرده است.

این ١٢ زندانی روز چهارشنبه سوم ٣ شهریورماه، به سلول انفرادی منتقل وروز پنجشنبه برای آخرین بار با خانواده‌هایشان ملاقات نمودند.

اعدام این زندانیان در حالی انجام گرفت که یک روز قبل از اعدامشان، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور ایران،از حکومت ایران درخواستی برای لغو حکم این ١٢ تن را ارائه داده بود.

به گفته‌ی "احمد شهید" مسئله‌ی اعدام در ایران بر خلاف قوانین بین المللی وحقوق مدنی وسیاسی می‌باشد که ایران به آن متعهد شده است.

"احمد شهید" همچنین تاکید نمود که حکم اعدام در دادگاه‌های ایران نه تنها با استانداردهای بین المللی همخوانی ندارد بلکه با قوانین داخلی خود ایران نیز هماهنگ نمی‌باشد واین خود جای نگرانی وبحث را در بر دارد.

ایران بعد از کشور چین به عنوان دومین کشور در زمینه‌ی اعدام به شمار می‌آید که سالانه ده‌ها نفر در این کشور به دلایل گوناگون به اعدام محکوم می‌شوند.

هفت زندانی در یزد اعدام شدند

هفت متهم از جمله یک زن در پرونده های “مواد مخدر و قتل” در زندان یزد به دار آویخته شدند.

به گزارش رکنا، ۵ نفر از این محکومان که یک زن و ۴ مرد بودند به اتهام “قاچاق و حمل مواد مخدر” و دو نفر نیز با رأی قصاص به اعدام محکوم شده بودند که این حکم سحرگاه پنجشنبه به اجرا درآمد.

مسئولان دادگستری یزد و زندان برای گرفتن رضایت از خانواده‌های شاکی‌های دو پرونده قتل تا دقایق آخر تلاش زیادی کردند اما با پافشاری این دو خانواده برای اجرای حکم، این دو محکوم نیزبالای دار رفتند.

۱۲ اعدام شده ندامتگاه کرج / هشدار تصاویر دلخراش

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز گذشته ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه کرج، علی‌رغم درخواست احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل برای توقف حکم آن‌ها، به دار آویخته شدند. تصاویر اجساد این زندانیان اعدام شده در حیاط این زندان را با توجه به سکوت رسانه های دولتی به مثابه سند این واقعه در ادامه مشاهده کنید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه شنبه ششم شهریور حکم اعدام ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان ندامتگاه کرج اجرا شد.

هویت نه تن از این زندانیان که هرانا موفق به احراز آنان شده عبارت است از: «علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علی رضا اسدی، محسن اسلامی، حسین بایرامی (منتقل شده از زندان قزلحصار)، مهدی رستمی، امیر سرخاه و علیرضا سرخاه».

این زندانیان روز چهارشنبه سوم شهریورماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند و روز پنج شنبه موفق شدند برای آخرین بار با خانواده های خود ملاقات کنند.

شایان ذکر است، روز گذشته پنجم شهریور ماه، احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، از حکومت ایران خواسته بود فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی در کرج از جمله علیرضا مددپور را متوقف کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter