English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بلاتکلیفی دستگیرشدگان تبریز پس از ۴۵ روز

آذوح: شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بیوک سیدلر ، نیما پور یعقوب و ساسان واهبی وش، فعالین دانشجویی مدنی تبریز، با وجود انتقال به زندان عمومی، همچنان بلاتکلیف بوده و خانواده آنها از هرگونه مصاحبه و اطلاع رسانی منع شده اند.

چند روز پیش رهانا اعلام کرده بود نیما پوریعقوب و ساسان واهبی‌وش از فعالین چپ دانشگاه آزاد تبریز و نیز شاهرخ زمانی و محمد جراحی از فعالین کارگری تبریز، که از یک ماه پیش در بازداشت اداره‌ی اطلاعات تبریز بودند، با صدور قرار بازداشت به زندان تبریز منتقل شدند.

شاهرخ زمانی، دانشجوی رشته ی مهندسی پزشکی، روز ۱۷ خرداد، نیما پوریعقوب، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز روز ۱۹ خرداد، ساسان واهبی‌وش روز ۲۰ خرداد و محمد جراحی در روز ۳۰ خرداد در تبریز بازداشت شده بودند.

بنا به گزارش های رسیده به جرس، در بیانیه ای که توسط برخی فعالان دانشجویی و مدنی و کارگری صادر شده، با بیان اینکه شاهرخ زمانی، محمد جراحی، بیوک سیدلر ، نیما پور یعقوب و ساسان واهبی وش پس از گذشت ۴۵ روز از زندانی شدن آنها - که ٣۶ روز در انفرادی بودند- کماکان در وضعیت بلاتکلیف به سر می برند، خاطرنشان کرده است که شاهرخ زمانی مدتی است در اعتصاب غذا بوده و اکنون دچار ضعف شدید می باشد.

این گزارش می افزاید این بازداشتی ها همچنان در بلاتکلیفی زندانی هستند و خانواده آنها از طرف قوه قضائیه و وزارت اطلاعات تهدید شده اند که با رسانه ها مصاحبه و اطلاع رسانی نکنند.

این فعالان در ادامه بیانیه خود آورده اند "ما برای نجات جان زندانیان کارگری و سیاسی و آزادی فوری و بی قید و شرط آنها از تمامی مردم آزادیخواه ، کارگران ، دانشجویان ، معلمان و زنان و... می خواهیم از هر طریق ممکن جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند" و پیشنهاد کرده اند "فعالان سراسر جهان با برنامه ریزی برای برگزاری راه پیمایی، تجمع در مقابل نهادهای بین المللی و سفارت خانه ها ی ایران، برگزاری آکسیون در شهرهای مختلف جهان در خواست از تشکلها و نهاد ها، احزاب و سازمانهای کشور های مختلف، نوشتن تقاضا و نامه های اعتراضی، تشکیل کمیته های حمایتی در داخل، اطلاع رسانی گسترده، بر گزاری گردشها و گردهمایی و همچنین تشکیل گروههای کوچک، فعالیت خود را هرچه بیشتر جهت آزادی زندانیان گسترش دهند."

در این بیانیه آمده است: "فعالین می توانند نامه های اعتراضی و تقاضانامه های را امضا کرده و بطور گسترده میان کارگران، دانشجویان، معلمان و زنان و جوانان و فعالین توزیع نمایند."

http://www.petitiononline.com/worker/petition.html

جرس

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter