English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ممانعت از درمان سعيد متين پور روزنامه نگارآزربايجاني و فعال حقوق بشر

آذوح: زندانی سیاسی سعید متین پور از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد و تا به حال 3 بار دچار حملۀ قلبی شده است اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند.

سعید متین پور روزنامه نگارآزربايجاني و فعال حقوق بشر  که از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد از زمان بازداشت تا به حال 3 بار دچار حملۀ قلبی شده  که آخرین حملۀ قلبی او در حدود یک ماه پیش بود. او همچنین از ناراحتی حاد ستون فقرات رنج می برد. این فعال حقوق بشر در زندان دچار ناراحتیهای فوق شده است.علیرغم شرایط حاد جسمی بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که نام وی در لیست ناقضین حقوق بشر ثبت شده است از معالجات پزشکی این فعال حقوق بشر در بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت به عمل می آورند.

خانواده آقای متین پور بارها به دادستانی تهران مراجعه کرده اند و خواستار درمان عزیزشان در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان  شده بودند.عباس جعفری دولت آبادی مدتی پیش در یکی از ملاقاتهایش با این خانواده  به آنها قول داده بود که در صورت تأمین وثیقه 600 میلیون تومانی و کفیل می تواند آزاد شود.خانواده این فعال حقوق بشری با صرف هزینه های زیاد شرایط آنها را تأمین نمودند ولی عباس جعفری دولت آبادی از عملی کردن  قول خود سر باز زد و از آن تاریخ تا به حال حاضر به روبرو شدن با این خانواده و پاسخ دادن به آنها نیست.

سعید متین پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در سال 86 توسط مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر و 9 ماه در بازداشتگاه اطلاعات زنجان و بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و پس از سپردن وثیقۀ سنگین از زندان آزاد شد. این فعال حقوق بشر درشعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ مورد محاکمه قرار گرفت و در یک محاکمۀ چند دقیقه ای به 8 سال زندان محکوم شد . این حکم سنگین و غیر انسانی و غیر قانونی در دادگاه تجدید نظر ( تأیید نظر ) تأیید گردید.حکم سنگین و غیر انسانی 8 سال زندان در تاریخ 20 تیر 88 به اجرا گذاشته شد.او در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ،شکنجه،صدور احکام سنگین و غیر انسانی و عدم درمان زندانیان سیاسی که در شرایط وخیم جسمی بسر می برند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای رسیدگی به جنایات علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در دادگاه های بین المللی است .

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین المل

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter