English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرانسه 'شورای ملی لیبی' را به رسمیت شناخت

آذوح: فرانسه اولین کشوری است که شورای ملی لیبی، متشکل از نیروهای مسلح مخالف معمر قذافی، را به عنوان دولت مشروع لیبی به رسمیت شناخته است.این موضوع با صدور یک بیانیه و در پی مذاکرات نیکلای سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه با نمایندگان شورای ملی لیبی در پاریس، تایید شد.

در همین حال رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفته است که تعداد قربانیان غیر نظامی ناشی از آنچه این نهاد بین المللی "جنگ داخلی" می نامد به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

همزمان، نشست اعضای ناتو به منظور پیدا کردن راه حلی برای پایان دادن به وضعیت لیبی در جریان است.

در عین حال عبدالرحمان الزاوی، یکی از مشاوران نزدیک به سرهنگ معمر قذافی، رهبر لیبی درخواست کرده است تا با شورای نظامی حاکم بر مصر ملاقات داشته باشد.

در روزهای اخیر نگرانی فزاینده ای در مورد بمباران نواحی تحت کنترل نیروهای مخالف وجود دارد.

نیروهای هوادار معمر قذافی در روزهای اخیر در حالیکه تلاش می کردند کنترل شهر زاویه را در دست گیرند، این شهر را زیر حملات توپخانه ای قرار دادند.

تصمیم فرانسه مبنی بر به رسمیت شناختن شورای ملی لیبی یک روز پس از آن اعلام شد که وزرای اروپا از اتحادیه اروپا خواسته بودند تا نیروهای مخالف قذافی را به رسمیت بشناسد.

دیپلمات های اروپایی به بی بی سی گفته اند: "ما باید بدانیم که این افراد چه کسانی هستند و آیا واقعا نمایندگان مخالفان قذافی هستند یا نه."

آنها افزودند که باید از نزدیک با اتحادیه عرب کار کنند.

ناتو محتاطانه عمل می کند

بحران لیبی از اوسط ماه فوریه، هنگامی که مخالفان سرهنگ قذافی بسیاری از شهرهای شرقی لیبی را تحت تصرف خود در آوردند، آغاز شد.

جاناتان مارکوس، تحلیل گر مسائل دیپلماتیک در بی بی سی می گوید از آنجایی که به نظر می رسد توازن قدرت نظامی ممکن است به سمت سرهنگ قذافی متمایل شود، جامعه بین المللی خواهان اقدامات فوری در این زمینه است.

نشست ناتو در بروکسل بر ایجاد منطقه ممنوع پروازی بر فراز لیبی تاکید دارد تا مانع از بمباران هوایی توسط نیروهای سرهنگ قذافی شود.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا گفته است ایجاد منطقه ممنوع پروازی مستلزم عملیات نظامی علیه نیروی هوایی سرهنگ قذافی است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهار شنبه در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی بی اس گفت: " ما معتقدیم که ایجاد منطقه ممنوع پروازی نباید یک اقدام آمریکایی یا صرفا از سوی ناتو یا تنها یک تلاش اروپایی باشد. بلکه باید یک اقدام بین المللی باشد."

بی بی سی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter