English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بيانيه تشكيلات يئني گونئي آذربايجان ملّي اويانيش حركاتي (يئني گاموح) در ارتباط با درياچه اورمو گؤلو

ملّت شريف و مبارز تورك آذربايجان!

نزديك به يك قرن است كه شوونيزم فارس در سطح وسيع و گسترده با يك روش سيستماتيك سعي در محوارزش هاي اجتماعي، فرهنگي و تاريخي ملت تورك آذربايجان دارد و اقدام به غارت ثروت هاي طبيعي، برهم زدن سيستم اكولوژيك و محيط طبيعي آن و تحميل آسيملاسيون كرده است.

در نظم جهان مدرن "اكوسيستم سالم" از اهميت ويژه اي برخوردار است و يكي از عناصر مهم در تامين آينده و سعادت هر ملت و كشور به شمار مي رود.

اهميت درياچه اورميه از نقطه نظر اكولوژيك و اقتصادي و نيز نقش مهم آن در ايجاد تعادل در محيط طبيعي بر هيچ كس پوشيده نيست. با در نظر گرفتن تغييرات اقليمي كه در سال هاي اخير در سطح جهان به وجود آمده است و نيز در نتيجه اهمال و ندانم كاري در اجراي پروژه هاي غيرعلمي اين ثروت طبيعي آذربايجان در حال نابودي است. در نتيجه، دركل منطقه يك فاجعه اكولوژيك در حال وقوع مي باشد و خطر سونامي نمك آذربايجان و كل منطقه را تهديد مي كند. ميليون ها انسان آذربايجاني در معرض تهديد ژنوسايد(نسل كشي) اكولوژيك قرار دارد. اين مسئله صرفا يك مسئله محيط زيستي، اقتصادي و اجتماعي نمي باشد. رد هدفمند "طرح نجات درياچه اورميه" از سوي نمايندگان وابسته به شوونيزم فارس مجلس شوراي اسلامي، به اين مسئله ابعاد سياسي بخشيده است. بر همين مبنا ما به عنوان تشكيلات "يئني گاموح" ضمن محكوميت شديد اين سياست ضد بشري، با فراخوان ملّت تورك آذربايجان به مقاومت و پايداري، از تمامي فعّالين آذربايجان و تشكيلاتها در اين باره دعوت به اتحاد عمل مي نمايد و در جهت پيشگيري از اين فاجعه ملي آماده هرگونه اقدام مثبت و موثر در اين زمينه مي باشد.

ياشاسين اورمو گؤلو!

ياشاسين آذربايجان!

تبريز - يئني گونئي آذربايجان ملّي اويانيش حركاتي –

( يئني گاموح )- مركزي كوميته – 30/ 5 /1390

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter