English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص تجمع روز پنج شنبه و شنبه در تبریز و اورمیه

مرداد هر سال یادآور دلاوری ها و از جان گذشتگی های مردان و زنان آزربایجان در بسط و گسترش مشروطه و آزادی های مدنی است. مشروطه را می توان در تاریخ آزربایجان برابری تئوری و عمل در جریان نیل به آزادی دانست. اما چرا شکست؟ اگر در مشروطه انجمن غیبی تصمیم به عمل انقلابی می گرفت مردان عمل همچون ستارخان و باقرخان و حسین باغبان و سایرین در جهت اجرای آن دلاورانه آماده بودند، اما باز هم می پرسیم چرا وضعیتمان اینگونه شد؟ نتیجه ان شد که آزربایجان عزیز در زیر سلطه و استعمار فاشیزم فارس رفت.

عدم وجود تئوری ملی و روح ملی آزربایجان باعث شد تا ستارخان در پارک اتابک از ناحیه پا تیر خورده زخمی شود و به دستور رضا پالانی دیوانه هیچ طبیبی او را در تهران معالجه نکند!! بعدها همان فرد پیشه وری را ترور کرد و در سالهای اخیر همان ارمنی ها با کمک فارس و کرد بر علیه آزربایجان بسیج شده اند و هستند.

پهلوی ها تورک .... و جمهوری اسلامی سوسک و اکنون حکم تخلیه آزربایجان ؟!!!!

آری ضعف و سادگی پدرانمان ضربه ای جبران ناپذیر بر آزربایجان وارد نمود. تبریز شهر ولیعهد نشین و آزربایجان آبادترین ایالت آن به زودی به دست عوامل فاشیزم به ویرانه ای تبدیل شد و استعمار آزربایجان به گفته مرحوم علی تبریزی تئوریسین بزرگ تورک توسط امپریالیسم پابرهنه فارس دوام یافت. نامهای مکانها عوض شد، منابع زیرزمینی غارت و آثار باستانی و تمدن تورک نابود شد. امپریالیسم و استعمار فارس چنان ضرباتی بر پیکره تمدن آزربایجان وارد آورد که برخی از آنها غیر قابل جبران است. آیا تخریب ارک – کتابخانه نفیس آن – تخریب مساجد بسیار زیبا و بی بدیل آزربایجان و کوچ نخبگان آزربایجانی قابل جبران است؟!!

اکنون آزربایجان در زمان جمهوری اسلامی و دولتی که ادعای حل مشکلات جهان را دارد، در مجلس فاشیستی آن وقیحانه بودجه آزربایجان به خزامه برگشت خورد  و حکم تخلیه خاک اجدادیمان توسط عوامل فاشیزم داده می شود. این در حالی است که دولت و همان مجلس فاشیستی میلیلاردها تومان جهت همایش ایرانیان خارج، جهت اعتلای نام خلیج ف ا ر س، جهت اجاره کتیبه مجعول کوروش و گرداندن آن در شهر ها، و میلیاردها تومان جهت حمایت از کشورهای دیکتاتوری همچون ونزوئلا، فلسطین، کوبا، لبنان و سوریه و ارمنستان و ... داده می شود.

آیا این نشان از آن نیست که دولت فاشیست می خواهد به ما علنی اعلام نماید که امورات ارمنستان و افغانستان و سوریه و ... از خاک آزربایجان برایش مهم تر است؟ از پول بیت المال برای ارمنستان نیروگاه می سازد و برای افغانستان مدرسه و اتوبان و هم اکنون بیت رهبری بودجه ای 6 میلیاردی به بشار اسد در جهت سرکوب مردم سوریه می دهد. اگر بودجه دریاچه اورمیه به لبنان و فلسطین اختصاص می یافت آیا باز این نمایندگان رای منفی می دادند یا با شعار الله اکبر قاطعانه حق من و تو را برای فلسطین و لبنان می دادند؟ این بار شاهد مخالفت نماینده بجنورد نمی شدیم و جنوبی نمی گفت که به ما ربط ندارد.

سخن را کوتاه کنیم و اعلام می داریم جهت خلاص شدن کشور عزیزمان آزربایجان از دست فاشیزم فارس و تروریست های ارمنی و کورد به جمع خروشان جوانانمان در روز پنج شنبه در تبریز و شنبه در اورمیه خواهیم پیوست و نشان خواهیم داد که دیگر آزربایجان نخواهد نشست و بعد از این تمام آزربایجان به پا خواهد خاست و  آزادی را برای ملتش به ارمغان خواهد آورد.

یاشامالیسان اورمو گولو

گله جک بیزیمدیر

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter